Nečakané správy o prvom aute od Apple: Podvozok a technika budú od známych výrobcov

Elektromobil Apple car je stále zahalený rúškom tajomstva a spoločnosť sa k nemu oficiálne nevyjadruje. Črtajú sa však zvučné mená automobilek, ktoré by mali byť súčasť tohto projektu.
Vydané  Text: 
Projekt s názvom “Titan” sa snaží získať posily z radov senior manažérov známych automobiliek. Patrí k nim aj inžinier z Porsche Dr. Manfred Harrer, o spolupráci rokuje tiež so skupinami PSA, General Motors a Hyundai. Práve koncern Hyundai by mohol ponúknuť novému elektromobilu platformu E-GMP, na ktorej bude stáť. Už teraz je jasné, že elektromobil Apple car nebude lacnou záležitosťou. Apple plánuje miliardové investície do výroby, podľa juhokórejského serveru Donga investoval do automobilky Kia takmer tri miliardy eur. Dr. Manfred Harrer, ktorý posilnil tím projektu Titan, sa venuje najmä výrobe podvozkov a kvôli práci pre Apple odišiel z pozície vedúceho konštruktéra Porsche rady Cayenne, kde podľa nemeckého Business Insider mohol zarobiť až 600 000 eur ročne. O tom, že **Apple car bude stáť na platforme E-GMP od Hyundai**, začal špekulovať investičný analytik Ming-Chi Kuo. Kuo ďalej predpokladá, že Apple využije rozsiahle skúsenosti úspešných automobiliek a sám sa bude podieľať najmä na výrobe hardvéru a softvéru autonómnej jazdy, polovodičoch, technológiách súvisiacich s batériou, inovatívnej užívateľskej skúsenosti a integrácii s ekosystémom Apple.
Predpokladané uvedenie Apple car na trh je v roku 2025, pričom sa očakáva, že pôjde o veľmi luxusný model. Podľa Kua bude niektoré komponenty vyvíjať a vyrábať subdodávateľská spoločnosť Hyundai Mobis a výrobu kompletného vozidla zabezpečí v Severnej Amerike Kia (patriaca do skupiny Hyundai). Skupina Hyundai si podľa Agentúry Reuters nie je istá spoluprácou s Apple, keďže Apple je rovnako ako Hyundai vo vedúcej pozícii, robia si sami marketing, produkty a značku a Hyundai zvažuje, aké výhody by mu táto spolupráca priniesla. Ak by však elektromobil Apple car naozaj stál na platforme E-GMP, poznáme aspoň niektoré základné parametre. Táto platforma využíva dva elektromotory a päťprvkovú zadnú nápravu. Dojazd je 500 km a podľa Hyundai sa dokáže batéria nabiť na 80 % za 18 minút. Apple však uviedlo, že plánuje parametre batérie zlepšiť, takže je jasné, že v takej forme, ako poznáme E-GMP použité v Apple car nebude. Nová konštrukcia batérie by sa mala vyznačovať dlhším dojazdom a nižšími výrobnými nákladmi. Podľa niektorých analytikov je senzor typu Iidar v iPhone 12 Pro súčasťou vývoja a testovania tejto technológie pre autonómne vozidlá. Projekt Titan vedený odborníkom na umelú inteligenciu Johnom Giannandreom začal so súhlasom Tima Cooka ešte v roku 2014, pričom v roku 2017 sa začalo špekulovať o tom, že Apple sa namiesto výroby kompletného vozidla zameria skôr na automatické riadenie a elektrický pohon. O rok neskôr v januári však firma v Kalifornii zaregistrovala 27 prototypov na testovanie v premávke, v septembri ich počet stúpol na 70. Aj keď vstúpiť na trh s automobilmi ako technologická spoločnosť môže byť riskantné, vyzerá to tak, že Apple patriace medzi najhodnotnejšie a najväčšie spoločnosti na svete, sa nebojí investovať obrovské peniaze a rozšíriť si tak svoje pôsobenie o novú oblasť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!