Spojenie PSA a FCA je dokončené! Vznikol tak 4. najväčší koncern na svete s názvom Stellantis

O spojení dvoch koncernov sa hovorí od roku 2019, no až v týchto dňoch došlo k úplnému dokončeniu fúzie francúzskeho PSA (Peugeot Citroën) s talianskym FCA (Fiat Chrysler Automobiles do spoločného koncernu s názvom Stellantis. Ak správne počítame, tak **pod jednou strechou sa stretlo až 14 značiek, čo z nového zoskupenia robí 4. najväčšieho výrobcu automobilov na svete.**… Prečítať celé
Vydané  Text: 

O spojení dvoch koncernov sa hovorí od roku 2019, no až v týchto dňoch došlo k úplnému dokončeniu fúzie francúzskeho PSA (Peugeot Citroën) s talianskym FCA (Fiat Chrysler Automobiles do spoločného koncernu s názvom Stellantis. Ak správne počítame, tak **pod jednou strechou sa stretlo až 14 značiek, čo z nového zoskupenia robí 4. najväčšieho výrobcu automobilov na svete.** V rebríčku najväčších automobilových výrobcov sveta obsadil Stellantis miesto za Toyotou, Volkswagen Group a alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi. Pokiaľ sa stále zamýšľate nad samotným názvom Stellantis, tak ten vznikol z latinského výrazu „stello“, čo by sme mohli preložiť ako „žiariť hviezdami“. Zoznam značiek v novom koncerne Stellantis:
* Abarth * Alfa Romeo * Chrysler * Citroën * Dodge * DS Automobiles * Fiat * Jeep * Lancia * Maserati * Opel * Peugeot * Ram * Vauxhall. Asi nikoho neprekvapí, že jedným z hlavných cieľov bude znižovať náklady, čo so sebou prináša hneď niekoľko otáznikov. **Samozrejmosťou bude rozšírené zdieľanie komponentov a podvozkových platforiem,** takže vývoj nových modelov by mal byť lacnejší a rýchlejší zároveň. Špekulácie sa v tomto prípade týkali možného zániku niektorých značiek, v súčasnosti však podobné plány koncern nepotvrdil. Práve naopak! **Veľkého oživenia by sa mala dočkať napríklad Lancia, z ktorej chcú vybudovať prémiového výrobcu s vyšším hierarchickým postavením než má napríklad Peugeot.** Okrem iného bude povinnou jazdou tiež výrazné investovanie do čistejších pohonov a technológie autonómnej jazdy.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.