Spojenie PSA a FCA je dokončené! Vznikol tak 4. najväčší koncern na svete s názvom Stellantis

O spojení dvoch koncernov sa hovorí od roku 2019, no až v týchto dňoch došlo k úplnému dokončeniu fúzie francúzskeho PSA (Peugeot Citroën) s talianskym FCA (Fiat Chrysler Automobiles do spoločného koncernu s názvom Stellantis. Ak správne počítame, tak **pod jednou strechou sa stretlo až 14 značiek, čo z nového zoskupenia robí 4. najväčšieho výrobcu... Prečítať celé

O spojení dvoch koncernov sa hovorí od roku 2019, no až v týchto dňoch došlo k úplnému dokončeniu fúzie francúzskeho PSA (Peugeot Citroën) s talianskym FCA (Fiat Chrysler Automobiles do spoločného koncernu s názvom Stellantis. Ak správne počítame, tak **pod jednou strechou sa stretlo až 14 značiek, čo z nového zoskupenia robí 4. najväčšieho výrobcu automobilov na svete.** V rebríčku najväčších automobilových výrobcov sveta obsadil Stellantis miesto za Toyotou, Volkswagen Group a alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi. Pokiaľ sa stále zamýšľate nad samotným názvom Stellantis, tak ten vznikol z latinského výrazu „stello“, čo by sme mohli preložiť ako „žiariť hviezdami“.

Zoznam značiek v novom koncerne Stellantis:

* Abarth
* Alfa Romeo
* Chrysler
* Citroën
* Dodge
* DS Automobiles
* Fiat
* Jeep
* Lancia
* Maserati
* Opel
* Peugeot
* Ram
* Vauxhall.

Asi nikoho neprekvapí, že jedným z hlavných cieľov bude znižovať náklady, čo so sebou prináša hneď niekoľko otáznikov. **Samozrejmosťou bude rozšírené zdieľanie komponentov a podvozkových platforiem,** takže vývoj nových modelov by mal byť lacnejší a rýchlejší zároveň. Špekulácie sa v tomto prípade týkali možného zániku niektorých značiek, v súčasnosti však podobné plány koncern nepotvrdil. Práve naopak! **Veľkého oživenia by sa mala dočkať napríklad Lancia, z ktorej chcú vybudovať prémiového výrobcu s vyšším hierarchickým postavením než má napríklad Peugeot.** Okrem iného bude povinnou jazdou tiež výrazné investovanie do čistejších pohonov a technológie autonómnej jazdy.





Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!