O príchode automobilky DongFeng na Slovensko už koncom minulého roka informoval portál [teslamagazín.sk.](https://www.teslamagazin.sk/dfsk-seres-3-slovensko/) Za importnom týchto exotických modelov stojí slovenská spoločnosť Plastonic, ktorá sa stala oficiálnym zástupením vozidiel DongFeng pre Česko a Slovensko. **Niektoré modely si môžete kúpiť už dnes, pričom samotná distribučná sieť by mala byť kompletná už v marci.** V ponuke osobných áut môžeme... Prečítať celé
### 2. Čistota, pol života
Neplatí to len o ľuďoch. Čistota batérie a predovšetkým jej kontaktov je dôležitá. Keďže sa akumulátor často nachádza v motorovom priestore, je dôležité dbať na jeho čistenie. Obzvlášť treba akumulátor kontrolovať v zimných mesiacoch, kedy dochádza k posypu ciest soľou. Prípadné zvyšky posypu sa vo forme kvapiek môžu dostať na kontakty batérie, kde v budúcnosti môžu spôsobovať energetické úniky. Okrem toho sa na batériu môžu dostať aj rôzny fyzické predmety, ako lístie, ihličie alebo drobné halúzky, ktoré môžu prepojiť oba kontakty. Tým pádom môže dôjsť k poškodeniu akumulátora.
### 3. Vypínanie pripojených zariadení
Ďalším neduhom modernej doby, ktorý nepriaznivo vplýva na životnosť batérie, sú moderné zariadenia. Nejedná sa pritom len o telefóny, ktoré si z času na čas nabíjame v aute. Ide predovšetkým o zariadenia, ktoré sú pripojené do 12-voltovej siete a po vypnutí auta v ňom zostávajú. Reč je konkrétne o rôznych prídavných podložkách na vyhrievanie sedadiel alebo palubných kamerách. Tie väčšina vodičov necháva zapojených do zásuvke aj keď auto stojí celý deň vonku. Treba mať na pamäti, že aj keď je auto vypnuté, tieto zariadenia si stále vyžadujú nejaký odber energie. To sa následne môže odraziť na kompletnom vybití batérie.
### 4. Ignorovanie varovných príznakov
Keďže auto a aj jeho batéria je pre mnohých len spotrebný materiál, tak sa k tomu aj správajú. Netreba však zabúdať, že aj taká vec ako je zlé zaobchádzanie s akumulátorom, môže mať negatívny dopad na peňaženku. Preto si je dobré všímať varovné príznaky, ktoré nám auto vysiela. V prípade, že štartujete pri zapnutých svetlách a dôjde k prudkej zmene intenzity žiarenia po otočení kľúčom, môže to znamenať, že vašej batérii hrá labutia pieseň. Taktiež ťažšie štartovanie nemusí byť len príznakom studeného motora. Môže to tiež znamenať slabú batériu, ktorú krátkou trasou vybijete úplne. Opäť je dobré, ak batériu z času na čas necháte nabiť nabíjačkou.
### 5. Príprava po dlhom státí
Veľa ľudí necháva auto stáť v mrazivých nociach vonku. Toto státie sa najmä počas prázdnin predlžuje aj na niekoľko dní či týždňov. Následne potom nasadnú do auta a čakajú, že motor chytí na prvé nakopnutie. V moderných autách to tak skutočne aj je, no takto tvrdý štart po dlhej dobe nečinnosti môže spôsobiť poškodenie batérie. Ak viete, že batériu nebudete dlhšie používať, je dobré so sebou nosiť autonabíjačku. Následne pred naštartovaním nechať batériu chvíľu nabíjať, aby sa trochu „oživila“. Potom to štartovanie nebude mať tak negatívny dopad na jej zdravie.
Na záver by sme si dovolili vám dať zopár odporúčaní. Napätie na batérii, ktoré je odmerané pred štartovaním, by nemalo klesnúť pod 12,6 voltov. Ak sa tak stane, je dobré ju nechať na chvíľu na nabíjačke. Toto nabíjanie nie je na škodu ani v prípade, že auto dlhšie stojí a je dobré ho robiť na pravidelnej báze. Ďalším odporúčaním, je obmedziť krátke trasy len na tie najnevyhnutnejšie. To znamená, že 400 metrov do obchodu v zime zvládnete určite aj pešo. Možno sa to môže zdať ako zbytočná investícia, no na zimné mesiace je dobré batériu obaliť špeciálnym návlekom. Ten má za úlohu chrániť ju pred krutými mrazmi. Po jazde navyše dokáže udržať batériu dlhšie v teple a v čistote.