Aká je spoľahlivosť naftových motorov dCi od Renault-Nissan?
Povesť áut značky Renault s naftovým motorom nie je práve najpozitívnejšia. V nasledujúcom prehľade sa dozviete, aká je spoľahlivosť jednotlivých motorov dCi.
Vydané Text: Redakcia (m)
ⓘ Článok je preklad z originálu vydaného 7.12.2020 Emisná norma Euro 3 z konca 90. rokov automobilky Renault a Nissan donútila uviesť na trh pohonné jednotky dCi, ktoré boli prvými motormi s priamym vstrekovaním paliva so systémom common-rail. Profit z toho mali predovšetkým vodiči, keďže norma Euro 3 nebola taká prísna a priame vysokotlakové vstrekovanie zlepšilo nielen chod auta, ale aj jeho spotrebu a výkon. Otáznik však visel nad ich spoľahlivosťou. ### 1.5 dCi Najmenší motor z radu bol v čase svojho uvedenia veľmi populárny. Vyznačoval sa najmä schopnosťou spraviť jazdu dynamickou, ale tiež veľmi dobrou spotrebou. Čo však bola jeho nevýhoda, boli jednoznačne príliš drahé vstrekovače Delphi. Tie boli navyše citlivé na kvalitu nafty, ktorá v čase platnej normy Euro 3, teda na prelome milénia, ešte nebola nič moc. Dnes je to azda o čosi lepšie. Ďalším problémom, ktorému majitelia tohto motora čelili, bolo časté zasekávanie vysokotlakového čerpadla. S príchodom normy Euro 4 sa úpravou motora viac-menej vyriešil problém so vstrekovacím čerpadlom, ale citlivosť na kvalitu nafty pretrvávala. Objavil sa pritom nový problém – zadieranie kľukovky, ojničných ložísk. Tento problém však nepotrápil vodičov, ktorí si skrátili doporučený interval na výmenu oleja o polovicu. V čase platnosti noriem Euro 5 a 6 vykazovali najmenšie jednotky dCi lepšiu spoľahlivosť. Takmer úplne sa vyriešil problém s ložiskami a vstrekovačmi. Problémom v tomto období sa stal filter pevných častíc. Ten fungoval dobre iba počas jazdy na diaľnici, mesto mu robilo problém a vyžadoval si pravidelnú regeneráciu. Najnovší 1.5Blue dCi, ktorý je napríklad v ľahkom SUV Dacia Duster, sa prejavuje veľmi dobrými vlastnosťami, ako sú úsporná prevádzka a kultivovanosť, pričom sa neukázali ani problémy so vstrekovaním močoviny. ### 1.9 dCi Táto motorizácia nemá veľmi dobrú povesť, treba však povedať, že nie vždy je problém iba v motore. V prípade jedna-deviatky je najčastejším problémom turbo. Príčin tohto problému je hneď niekoľko. V prvom rade je to natiahnutie servisného intervalu na výmenu oleja na 30 000 kilometrov, ďalej malá olejová náplň (s objemom 4720 ml), ktorá navyše v kombinácii s malým olejovým filtrom prestala fungovať po asi 15-20 000 najazdených kilometrov. Dôsledkom toho bolo, že čiastočky karbónu vydreli ložisko turba. Renault sa pokúsil o čiastočnú nápravu zväčšením olejového filtra, ale keďže interval výmeny oleja zostal rovnaký, životnosť mu to veľmi nepredĺžilo. Aj v tomto prípade však nájdeme svetlú výnimku, ktorou je najvýkonnejší variant motoru 1.9 dCi s maximálnym výkonom 96 kW. Ten bol použitý v dvojkovej Lagune po facelifte, ktorej turbo bolo chladené vodou a čerpadlo dokázalo fungovať ešte chvíľu po vypnutí zapaľovania. Ak aj napriek mnohým nevýhodám zvažujete kúpu ojazdeného auta s naftovým motorom 1.9 dCi, zamerajte sa predovšetkým na turbo, ktoré nesmie pískať ani hučať. Všímajte si tiež netesnosti motora a olej meňte po 15 000, ideálne už po 10 000 kilometroch. ### 1.6. dCi Na záver sme si nechali to najlepšie, keďže predchádzajúce naftové motory sme veľmi nešetrili. Jedna-šestka je jednoznačne z týchto motorov najspoľahlivejšia, aj keď značne komplikovanejšia. Motor sa vyznačuje výbornou dynamikou a spotrebou a vstrekovanie od firmy Bosch je tiež spoľahlivé. Dokonca aj dvojhmotový zotrvačník sa nekazí a rozvody sú riešené spoľahlivou reťazou. Dbať by ste však mali na pravidelnú regeneráciu filtra pevných častíc. V prípade kúpy jazdenky je tento motor asi najlepšia voľba od Renaultu.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.