Aktuality

Nový FIAT 500 nás šokoval, skončil s kruhovými svetlami, lacným interiérom a pridal jedny dvere

Vedeli ste, že prvá verzia FIAT 500 z roku 1957 mala na jednej strane dvere pre vodiča a na druhej strane dvojicu dverí pre spolujazdca a zadných pasažierov? Štvrtými dverami boli potom tie kufrové. S podobnými divokými koncepmi dverí sa dnes už nestretávame, výnimkou je napríklad koncept KIA Habaniro - lenže zatiaľ čo Habaniro ostalo iba divokým konceptom, z FIAT 500 3+1 je predajný artikel. Okrem toho, že má asymetrické vyhotovenie dverí, púta pozornosť tiež tým, že na ľavej strane (spolujazdcovej) nemá B-stĺpik karosérie.

Začnime ale pekne poporiadku.

FIAT 500 la Prima, cabrio a 3+1

FIAT 500 prešiel výraznou modernizáciou, ktorá asi najvýraznejšie v jeho histórii upravuje jeho vonkajší i vnútorný vzhľad. Kľúčový dizajn ostal zachovaný, no popri vyhotoveniach hatchback a kabriolet výrobca ukázal aj tretí variant 3+1.

FIAT 500 3+1 nadväzuje na pôvodný model FIAT 500 (1957), ale intepretuje jeho odkaz pre potreby modernej doby. Preto má 500-vka vo všetkých troch verziách výraznejšie upravený vzhľad predných partií, prvýkrát päťstovka prišla o svoje typické kruhové predné svetlomety. Tie sú po novom akoby odrezané v hornej časti, ilúziu uzatvoreného kruhu dotvárajú denné LED svetlá, ktoré spoločne so spodnými kruhovými LED pásmi tvoria nový svetelný podpis automobilu.

Predné Full LED svetlomety využívajú dizajnový koncept, ktorý výrobca nazval Infinity design.

Zaujímavé sú tiež elektronické kľučky dverí či smerové svetlá odkazujúce na model z roku 1957.

Päťstovka ďalej vpredu neobsahuje logo výrobcu FIAT umiestnené na karosérii, namiesto neho je štylizované logo „500“, ktoré potom nachádzame aj na volante. Vzadu na štvrtých dverách je logo FIAT, ale v novom vyhotovení, ktoré sme mohli vidieť aj v novom Tipo CROSS:

Prečítajte si aj:


FIAT Tipo v nemeckom rebríčku spoľahlivosti GTU prekvapuje + Nový Tipo CROSS

Redakcia (s)


Automobil stojí na 17-palcových diskoch a vonkajší vzhľad bude možné upraviť pomocou troch odtieňov laku karosérie: sú nimi ružové zlato Rose Gold, modrá Glacier Blue a čierna Onyx Black.

Interiér s luxusným imidžom

To, čím FIAT 500 3+1 prekvapuje vo veľmi pozitívnom duchu, je interiér - ten nadobudol takmer luxusný vzhľad vďaka členitosti palubnej dosky, osadenému dotykovému displeju „cinerama“ s uhlopriečkou 10,25 palca (rovnaký je aj v novom Tipe) a digitálnemu prístrojovému panelu s kruhovým motívom s uhlopriečkou 7 palcov. Výrazne krajšie je tiež grafické spracovanie systému UConnect 5. generácie zobrazeného na oboch displejoch. Zatiaľ čo digitálny prístrojový panel bude štandardom, rozmerný stredový displej je položkou najvyššej konfigurácie ICON.

Volant je dvojramenný, na každej strane obsahuje tri riadky tlačidiel.

Na prvý pohľad chýba ovládač prevodovky - v tomto prípade bola možná jeho drastická minimalizácia. Teda namiesto páky je tu iba riadok tlačidiel P, R, N a D umiestnený na mieste, kde obyčajne býva práve páka radenia.

V interiéri je priestor pre štyri osoby vrátane vodiča, sedadlo vodiča je nastaviteľné v šiestich smeroch.

Elektrina na 180 kilometrov? V najlacnejšej verzii áno.

Nový FIAT 500 je elektromobil. Výkon pohonného systému sa bude líšiť podľa zvoleného stupňa výbavy, k dispozícii budú verzie ACTION, PASSION a ICON. ACTION ponúkne akumulátor s kapacitou max. 23.8 kWh, ktoré zabezpečujú dojazd na úrovni 180 kilometrov podľa metodiky WLTP. Neznie to veľmi priaznivo, ale výrobca zároveň dodáva, že v čisto mestskej prevádzke pri rýchlosti okolo 50 km/h dosahuje elektromobil dojazd solídnejších 240 kilometrov.

Vo verzii PASSION elektromobil ponúkne rýchlejšie nabíjanie s rýchlosťou max. 85 kW (vo verzii ACTION je 50 kW) a ponúkne aj výber jazdných režimov e-Mode: Normal, Range and Sherpa. Max. výkon elektrického motora je 87 kW (115 k) a dojazd podľa WLTP 320 km (460 km v meste). Maximálna rýchlosť predstavuje 150 km/h a akcelerácia 0-100 km/h prebehne za 9 sekúnd, 0-50 km za 3,1 sekundy.

Verzia ICON ponúkne rovnakú konfiguráciu pohonu ako PASSION a pridáva technickú výbavu do interiéru.

Fiat 500 la Prima, teda uvádzacia verzia karosárskych vyhotovení hatchback a kabrio, ponúkne štandardne výkon max. 87 kW (115 k) a 220 Nm krútiaceho momentu a tiež vyšší stupeň technologickej vybavenosti s druhým stupňom autonómnej jazdy. To znamená, že FIAT 500 má adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu či automatické brzdenie.

Dostupnosť a cena nového FIAT 500

O cenách nového FIAT 500 zatiaľ nič nevieme, s elektrickým pohonom ale očakávame, že cena presiahne 20-tisíc eur v najnižšej výbave. Odmenou za vyššie ceny má byť práve zmienený hodnotnejší interiér a veľmi atraktívny vzhľad.

Dostupnosť je zabezpečená prostredníctvom predobjednávania cez stránku www.fiat.com, tentokrát v druhej fáze. Prvá je už za nami a jej výsledkom je vypredanie kabrioletu.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Mercedes-Benz A 250 e
Testy

TEST: Mercedes-Benz A 250 e - Načo palivo?

Spýtal sa ma malý Mercedes-Benz triedy A, keď som s ním nadviazal myšlienkovú konverzáciu hneď po prebraní. A počas celého týždňa mi dokazoval, že plug-in hybridná verzia A 250 e si za istých podmienok vystačí bez benzínu.