Aktuality

Renault ukázal nový Megane, tentokrát už ako elektrické SUV

Renault Megane patrí medzi najpopulárnejšie modely áut v Európe. Predáva sa ako hatchback, kombi a sedan GrandCoupé. Ak máte záujem o SUV model tejto značky, máte na výber Captur, Kadjar a Koleos. Prípadne môžeme do ponuky veľkých modelov zaradiť aj Espace a Grand Scenic.

Rozšíriť však modelový rad Megane o variant SUV je prirodzeným vývojom a zdanlivo ideálnou cestou, pričom elektrický pohon sa zdá byť východiskovou motorizáciou.

Renault Megane eVision je zatiaľ iba koncept, ale ukazuje nám cestu, ktorou sa môže modelový rad Megane uberať v blízkej budúcnosti. Vozidlo s celkovou dĺžkou 4 210 mm má rázvor kolies až 2 700 mm, čo napovedá o jeho krátkych previsoch. Koncept stojí na 20-palcových diskoch kolies a váži iba 1 650 kg, čo je na SUV s akumulátormi s max. kapacitou 60 kWh skutočne pôsobivé číslo. Akumulátor pracuje s napätím 400 voltov.

Megane eVision stojí na platforme pre elektromobily CMF-EV.

Renault Megane eVision Concept (2020)

Koncept pracuje s pohonom predných kolies, motor má umiestnený vpredu a elektrický motor dosahuje maximálny výkon až 160 kW (217 k). Na rozdiel od výkonu je krútiaci moment skôr nižší, maximálne 300 Nm. To je hodnota solídnejšieho vznetového motora.

Výrobca vo svojej anglickej tlačovej správe neavizuje, akú má koncept spotrebu energie a teda ani dojazd. Ak by vozidlo dosahovalo priemerne 15 kWh/100 km, akumulátory by vystačili poháňať vozidlo na trase dlhej približne 400 kilometrov.

Renault Megane eVision Concept (2020) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Značka Renault
Model Megane eVision Concept
Model - Typ Neuvedený
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4210 mm
Šírka 1800 mm
Výška 1505 mm
Rázvor 2700 mm
Objem palivovej nádrže Kapacita akumulátorov: 60 kWh l
Prevádzková hmotnosť 1650 kg
Motor a prevodovka
Najvyšší výkon 217 k
Najvyšší výkon 160 kW
Najvyšší krútiaci moment 300 Nm Nm
Výkony a spotreba
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs < 8 s
Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

SEAT Ateca Cupra Akrapovič (foto: David Hecl 2020)
Testy

Prvá jazda: CUPRA Ateca First Edition – jeho veličenstvo Akrapovič +video

V dobe, keď takmer všetky značky prechádzajú na elektromobilitu, je skvelé vidieť nové auto s testosterónom v žilách. Ateca najmladšej európskej automobilky CUPRA je síce stará známa, no po modernizácii prináša ešte viac muziky. To s tou muzikou môžete kľudne brať doslovne. Je totiž na želanie dodávaná s výfukovým systémom Akrapovič.