Lacný elektromobil Dacia Spring sa v Maďarsku vypredal za 4 hodiny! Cena vás asi posadí na stoličku

Ako spraviť elektromobily skutočne populárnymi? No predsa dajte im nízku cenu a ešte k tomu štátne dotácie, elektromobily si tak nájdu svoju cestu k zákazníkom aj bez väčšej kampane.
Príklad, že to tak funguje, máme hneď u našich susedov, v Maďarsku.
Na maďarskom trhu bol spustený predpredaj elektrickej Dacie Spring a zákazníci vyčerpali uvádzaciu edíciu sto kusov za štyri hodiny od spustenia kampane.
Dôležitú úlohu v tom zohrávala aj skutočnosť, že tí, ktorí predtým úspešne požiadali o štátnu dotáciu vo výške 2,5 milióna forintov, budú musieť za nový model zaplatiť menej ako 4 milióny forintov. V prepočte sa jedná o dotáciu 6 846 eur a zvyškovú cenu elektromobilu – a teraz sa posaďte – iba 10 955 eur.
To sa pritom rozprávame o elektromobile, ktorého súčasťou už sú aj akumulátory a nie je ich potrebné prenajímať samostatne za mesačný paušálny poplatok, ako je tomu napríklad vo Francúzsku.

Podľa spoločnosti bude predobjednávanie pokračovať aj naďalej. Tu stojí za zmienku, že „maďarská“ Dacia neuviedla, ako sa bude cena Springu vyvíjať v budúcnosti, či zostane na nízkej cenovej hladine uvedenej vyššie. Zdôraznila sa však, že konečná cena a ponuky výbavy budú upresnené v roku 2021.
Výmenou za svoje takmer 4 milióny HUF dostanú maďarskí zákazníci kompaktné mestské auto vybavené elektromotorom s **max. výkonom iba 33 kW (44 k) a maximálnou rýchlosťou 125 km/h**.
O uskladnenie energie sa stará lítium-iónová batéria s kapacitou **26,8 kWh**, ktorá podľa oficiálneho jazdného cyklu WLTP umožňuje prejsť 225 kilometrov pri zmiešaných podmienkach, zatiaľ čo v meste je na jedno nabitie k dispozícii **dojazd 295 kilometrov**.

Maximálny výkon 33 kW je síce skutočne veľmi nízky, ale pre použitie v meste môže byť vyhovujúci.
Čo dodať, toto je jedna z ciest, ktorou sa má elektormobilita uberať. Veď bežní ľudia nepotrebujú a mnohí ani nechcú drahé a výkonné autá.

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk