Aktuality

Za nové Audi Q8 zaplatíte už iba polovičný registračný poplatok.

Siedmy plug-in hybrid od Audi

Audi predviedlo model Q8 vo variantoch 55 TFSI e quattro a 60 TFSI e quattro. Majú spoločný elektrifikovaný pohon typu PHEV (plug-in hybrid), ale maximálny výkon celého pohonného systému sa líši. Zatiaľ čo „slabší“ variant 55 TFSI e quattro dosahuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) a maximálny krútiaci moment 450 Nm, silnejšia verzia 60 TFSI e quattro dosahuje až 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Obe verzie sú konfigurované s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic.

Benzínový motor počas bežnej jazdy distrubuje 60 percent práve dostupného krútiaceho momentu na zadné kolesá a 40 percent na predné. V prípade potreby zvýhodňuje práve tú nápravu, ktorá má lepšiu trakciu. Systém quattro umožňuje posunúť až 85 percent dostupného krútiaceho momentu predným kolesám a do 70 percent tým zadným.

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

Denné dochádzanie do práce iba na elektrinu

Tieto fascinujce čísla dokáže pohon dosahovať vďaka kombinácii benzínového motora V6 so zdvihovým objemom tri litre (jeho výkon sa líši v závislosti od verzie) a elektrického motora, ktorého maximálny výkon je v oboch prípadoch 100 kW. Energiu čerpá z 13-modulového akumulátora s kapacitou 17,8 kWh, čo je o 0,5 kWh viac ako v prípade Q7 TFSI e quattro z roku 2019. Akumulátor v porovnaní s predchodcom navyše schudol štyridsať kilogramov.

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)
Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

Elektrifikovaný pohon v novej Q8 pracuje so 48-voltovou sieťou, nabíjací proces zahŕňa okrem rekuperácie energie pri spomaľovaní a brzdení aj možnosť nabíjania elektrickým káblom. Rekuperácia je pritom pomerne efektívna - ak vodič zloží nohu z akceleračného pedála, v závislosti od práve zvoleného režimu pohonu sa benzínový motor vypne a auto takzvane plachtí pomocou elektrického motora, prípadne začne spomaľovať s účasťou elektrického motora, ktorý sa takto stáva generátorom energie a posiela ju späť do akumulátorov. Takto dokáže rekuperovať s výkonom až 25 kW. No a pri brdení dokáže robustné SUV kupé rekuperovať až s výkonom 80 kW!

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

O niečo menej bombasticky vyznieva nabíjací výkon, ktorý auto umožňuje dosahovať pri tradičnom nabíjaní káblom s napájaním striedavým prúdom - 7,4 kW. Lítium-iónový akumululátor s tekutým chladením za takýchto podmienok dokáže byť nabitý už za dve a pol hodiny, ale keď auto pripojíte k rýchlejšej nabíjačke s jednosmerným prúdom v nákupnom centre, budete ho mať nabité už za niekoľko desiatok minút.

Čisto elektrický dojazd verzie 55 TFSI e quattro je 59 kilometrov podľa metodiky NEDC a 47 kilometrov podľa metodiky WLTP, výkonnejšia verzia dosahuje 56 a 45 kilometrov. Elektrickú jazdu si aktivujete režimom EV, auto vtedy nezapne spaľovací motor až do rýchlosti 135 km/h. Maximálna rýchlosť vozidla ako takého je 240 km/h.

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

Napriek plug-in hybridnému pohonnému ústrojenstvu si Audi Q8 zachováva veľmi solídny objem batožinového priestoru. V základnej konfigurácii sedadiel ponúkne max. 505 dm^3 a po sklopení zadných sprístupní nákladný priestor s objemom 1 625 dm^3.

Budúcich majiteľov na Slovensku bude nepochybne zaujímať nielen cena, ale aj výška registračného poplatku. Za nové autá s max. výkonom nad 228 kW zaplatíte správny poplatok 2 600 eur a nad 254 kW až 3 800 eur, ale plug-in hybridy patria do skupiny výnimiek, ktoré platia iba polovicu tejto sumy. Do tejto skupiny patria aj hybridy, vozidlá na CNG a LNG (nie LPG) a vodíkový pohon. Elektromobily majú spoločný registračný poplatok iba 33 eur. Stále sa Audi Q8 plug-in hybrid dostáva na registračné poplatky vo výške 1 300 eur a 1 900 eur.

To je už teda poriadna sumička navyše, ale stále predstavuje iba zlomok toho, čo nové Audi Q8 stojí. Základné Audi Q8 u nás vychádza na minimálne 75 680 eur, za verziu SQ8 zaplatíte už 104 760 eur a za vrcholový RS Q8 si musíte pripraviť cenu, za ktorú by ste mali poschodový dom s pozemkom v okolí Bratislavy - 130 760 eur.

Slovenský konfigurátor zatiaľ verziu 55 TFSI e quattro ani 66 TFSI e quattro neponúka.

Prečítajte si aj:


Test Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic: BRUTAL!

Majo Bóna


Za čo štátu zaplatíte najviac? Správne poplatky na dopravnom inšpektoráte 2020

Redakcia (s)


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.