Aktuality

Za nové Audi Q8 zaplatíte už iba polovičný registračný poplatok.

Siedmy plug-in hybrid od Audi

Audi predviedlo model Q8 vo variantoch 55 TFSI e quattro a 60 TFSI e quattro. Majú spoločný elektrifikovaný pohon typu PHEV (plug-in hybrid), ale maximálny výkon celého pohonného systému sa líši. Zatiaľ čo „slabší“ variant 55 TFSI e quattro dosahuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) a maximálny krútiaci moment 450 Nm, silnejšia verzia 60 TFSI e quattro dosahuje až 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Obe verzie sú konfigurované s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic.

Benzínový motor počas bežnej jazdy distrubuje 60 percent práve dostupného krútiaceho momentu na zadné kolesá a 40 percent na predné. V prípade potreby zvýhodňuje práve tú nápravu, ktorá má lepšiu trakciu. Systém quattro umožňuje posunúť až 85 percent dostupného krútiaceho momentu predným kolesám a do 70 percent tým zadným.

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

Denné dochádzanie do práce iba na elektrinu

Tieto fascinujce čísla dokáže pohon dosahovať vďaka kombinácii benzínového motora V6 so zdvihovým objemom tri litre (jeho výkon sa líši v závislosti od verzie) a elektrického motora, ktorého maximálny výkon je v oboch prípadoch 100 kW. Energiu čerpá z 13-modulového akumulátora s kapacitou 17,8 kWh, čo je o 0,5 kWh viac ako v prípade Q7 TFSI e quattro z roku 2019. Akumulátor v porovnaní s predchodcom navyše schudol štyridsať kilogramov.

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)
Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

Elektrifikovaný pohon v novej Q8 pracuje so 48-voltovou sieťou, nabíjací proces zahŕňa okrem rekuperácie energie pri spomaľovaní a brzdení aj možnosť nabíjania elektrickým káblom. Rekuperácia je pritom pomerne efektívna - ak vodič zloží nohu z akceleračného pedála, v závislosti od práve zvoleného režimu pohonu sa benzínový motor vypne a auto takzvane plachtí pomocou elektrického motora, prípadne začne spomaľovať s účasťou elektrického motora, ktorý sa takto stáva generátorom energie a posiela ju späť do akumulátorov. Takto dokáže rekuperovať s výkonom až 25 kW. No a pri brdení dokáže robustné SUV kupé rekuperovať až s výkonom 80 kW!

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

O niečo menej bombasticky vyznieva nabíjací výkon, ktorý auto umožňuje dosahovať pri tradičnom nabíjaní káblom s napájaním striedavým prúdom - 7,4 kW. Lítium-iónový akumululátor s tekutým chladením za takýchto podmienok dokáže byť nabitý už za dve a pol hodiny, ale keď auto pripojíte k rýchlejšej nabíjačke s jednosmerným prúdom v nákupnom centre, budete ho mať nabité už za niekoľko desiatok minút.

Čisto elektrický dojazd verzie 55 TFSI e quattro je 59 kilometrov podľa metodiky NEDC a 47 kilometrov podľa metodiky WLTP, výkonnejšia verzia dosahuje 56 a 45 kilometrov. Elektrickú jazdu si aktivujete režimom EV, auto vtedy nezapne spaľovací motor až do rýchlosti 135 km/h. Maximálna rýchlosť vozidla ako takého je 240 km/h.

Audi Q8 60 TFSI e quattro (2021)

Napriek plug-in hybridnému pohonnému ústrojenstvu si Audi Q8 zachováva veľmi solídny objem batožinového priestoru. V základnej konfigurácii sedadiel ponúkne max. 505 dm^3 a po sklopení zadných sprístupní nákladný priestor s objemom 1 625 dm^3.

Budúcich majiteľov na Slovensku bude nepochybne zaujímať nielen cena, ale aj výška registračného poplatku. Za nové autá s max. výkonom nad 228 kW zaplatíte správny poplatok 2 600 eur a nad 254 kW až 3 800 eur, ale plug-in hybridy patria do skupiny výnimiek, ktoré platia iba polovicu tejto sumy. Do tejto skupiny patria aj hybridy, vozidlá na CNG a LNG (nie LPG) a vodíkový pohon. Elektromobily majú spoločný registračný poplatok iba 33 eur. Stále sa Audi Q8 plug-in hybrid dostáva na registračné poplatky vo výške 1 300 eur a 1 900 eur.

To je už teda poriadna sumička navyše, ale stále predstavuje iba zlomok toho, čo nové Audi Q8 stojí. Základné Audi Q8 u nás vychádza na minimálne 75 680 eur, za verziu SQ8 zaplatíte už 104 760 eur a za vrcholový RS Q8 si musíte pripraviť cenu, za ktorú by ste mali poschodový dom s pozemkom v okolí Bratislavy - 130 760 eur.

Slovenský konfigurátor zatiaľ verziu 55 TFSI e quattro ani 66 TFSI e quattro neponúka.

Prečítajte si aj:


Test Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic: BRUTAL!

Majo Bóna


Za čo štátu zaplatíte najviac? Správne poplatky na dopravnom inšpektoráte 2020

Redakcia (s)


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie