Spoločnosť Kia Motors Corporation tradične zverejňovala údaje o svojich predajoch. September 2020 bol napokon veľmi úspešný na domácom trhu i mimo neho.
Značka Kia na medzinárodnom trhu predala v septembri celkovo 260 023 kusov nových automobilov, čo je o 10,3 percenta viac ako v rovnakom období minulého roka. V čase, keď sa mala naplno prejavovať takzvaná koronakríza, sú to nevídane dobré obchodné výsledky.
Najväčší priaznivý skok v predajoch zaznamenal domáci trh, Južná Kórea. Na ňom značka predala celkovo 51 211 kusov nových automobilov, čo predstavuje medziročný nárast až 21,9 percenta. Predaje mimo Južnej Kórei dosiahli 7,7-percentný nárast v porovnaní so septembrom 2019, čo znamená predaj 208 812 áut.
Automobilka vo svojej medzinárodnej tlačovej správe uvádza, že za predaje doma v Kórei vo veľkej miere zodpovedá nové MPV Carnival, ktoré sa niektorých iných trhoch predáva aj pod názvom Sedona. O modeli Kia Sedona sme písali v samostatnom článku:
Prečítajte si aj:
Mimo domáceho trhu dominovali predovšetkým modely SUV, konkrétne Kia Seltos a Sportage. Významným modelom je tiež Kia K3 sedan, niekde predávaná aj ako Kia Forte. Jedná sa v podstate o Kia Ceed sedan, o ktorom sme písali už niekoľkokrát a vždy s veľkým čitateľským úspechom:
Prečítajte si aj:
Okrem uvedeného sa aj napriek náročnej celospoločenskej situácii podarilo značke uviesť celkom nový projekt pre poskytovanie mobility, KiaMobility: