Kia zverejnila svoje predaje za september. Nad koronou víťazí priam nevídane

Silným modelom sa ukázal model Sedona (Carnival), ktorý sa na Slovensku ani len nepredáva.





Spoločnosť Kia Motors Corporation tradične zverejňovala údaje o svojich predajoch. September 2020 bol napokon veľmi úspešný na domácom trhu i mimo neho.

Značka Kia na medzinárodnom trhu predala v septembri celkovo 260 023 kusov nových automobilov, čo je o 10,3 percenta viac ako v rovnakom období minulého roka. V čase, keď sa mala naplno prejavovať takzvaná koronakríza, sú to nevídane dobré obchodné výsledky.

Najväčší priaznivý skok v predajoch zaznamenal domáci trh, Južná Kórea. Na ňom značka predala celkovo 51 211 kusov nových automobilov, čo predstavuje medziročný nárast až 21,9 percenta. Predaje mimo Južnej Kórei dosiahli 7,7-percentný nárast v porovnaní so septembrom 2019, čo znamená predaj 208 812 áut.

Automobilka vo svojej medzinárodnej tlačovej správe uvádza, že za predaje doma v Kórei vo veľkej miere zodpovedá nové MPV **Carnival**, ktoré sa niektorých iných trhoch predáva aj pod názvom Sedona. O modeli **Kia Sedona** sme písali v samostatnom článku:

Nová Kia Carnival/Sedona (2021) prichádza v 7, 8 a 11-miestnom vyhotovení

Štvrtá generácia Kie Carnival (na niektorých trhoch Sedona) prináša vzhľad inšpirovaný SUV, ale s praktickým potenciálom tradičného rodinného vanu.

Mimo domáceho trhu dominovali predovšetkým modely SUV, konkrétne **Kia Seltos** a **Sportage**. Významným modelom je tiež **Kia K3 sedan**, niekde predávaná aj ako **Kia Forte**. Jedná sa v podstate o **Kia Ceed sedan**, o ktorom sme písali už niekoľkokrát a vždy s veľkým čitateľským úspechom:

KIA Ceed sedan mieri do predaja, rovno v GT verzii!

Kia Ceed sa dnes vyrába v troch karosárskych vyhotoveniach a štvrtý je na ceste.

Okrem uvedeného sa aj napriek náročnej celospoločenskej situácii podarilo značke uviesť celkom nový projekt pre poskytovanie mobility, **KiaMobility**:

Kia spúšťa veľkolepý projekt KiaMobility

Značka Kia pokračuje v napĺňaní svojej dlhodobej stratégie s názvom Plan S.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk