Na Slovensko smeruje ďalšia automobilka!

Napriek tomu, že silná orientácia na automobilový priemysel nie je tou najlepšou cestou, nad usídlením sa u nás uvažuje ďalšia automobilka. Jej domáca adresa však mnohých prekvapí…
Vydané  Text: 
Na svetlo svete prenikli informácie, že o príchode na Slovensko uvažuje ruská firma Zetta. Ak vám toto meno nič nehovorí, nie to nič zvláštne. Autá tejto firmy by ste na cestách zatiaľ hľadali márne. Za vznikom spoločnosti stojí inovatívny ruský strat-up, výrobu automobilov má mať na starosti firma REMC (Russian Engineering and Manufacturing Company). Jedná sa teda o ďalší z projektov, ktoré vznikajú na nepopísanom hárku papiera.
**Zetta a Slovensko? Prečo nie.** Správy hovoria o tom, že by sa v prvom kroku malo jednať o zabezpečenie distribúcie a vybudovanie servisného zázemia, následne by do úvahy prichádzalo aj spustenie sériovej výroby na Slovensku. Autá Made in Slovakia majú skrátka vo svete cveng, čo by tomuto ruskému elektrickému elektromobilu z pohľadu imidžu určite náramne pomohlo. O tom, že sa nejedná o informačnú kačicu napovedá fakt, že sa do jednania medzi ruskou a slovenskou stranou vložilo ruské ministerstvo priemyslu a obchodu. Ako to dopadne? Na to si ešte musíme počkať. Dodajme, že sériová výroba auta by mala byť spustená ešte tento rok.

Tieto zlozvyky ničia automatické prevodovky! Slovenskí motoristi nevedia správne narábať s automatom

Nesprávne používanie samočinnej prevodovky sa môže draho vypomstiť, na tieto chyby si dávajte pozor.

**Auto plné nápadov** Prvým sériovým modelom firmy má byť dvojmiestny elektromobil Zetta CM1, ktorý má skutočne kompaktné rozmery. Dlhý je iba niečo cez tri metre a celkom zaujímavo a reálne znie aj technika. Na pohon má slúžiť dvojica elektromotorov zabudovaných v predných kolesách, maximálna rýchlosť vozidla je 120 km/h, a dojazd približne 200 kilometrov. Nakoľko sú tieto údaje nevedno. Akumulátor má totiž kapacitu iba 10 kWh. Na domácom trhu sa má jeho cena pohybovať na úrovni 450 00 rubľov, čo je približne 5 200 €. Rusi sa teda vydali cestou bezemisnej mestskej mobility, čo je určite segment trhu s perspektívou masívneho rastu.
Autá tejto veľkostnej kategórie majú navyše v Európe dlhú tradíciu. Vyrába ich viacero firiem, v Rakúsku si napríklad môžete kúpiť výrobky firmy Aixam. Pred nedávnom sme tiež informovali o tom, že elektrickú verziu týchto mestských autíčok plánuje vyrábať Citroën. Model Ami sa medzičasom stal realitou a automobilka už spustila jeho predaj vo Francúzku.








Pokračujte na ďalší príspevok »