Potvrdené: Nové Alfa Romeo už budú stáť na podvozkoch Peugeotu, PSA sa dohodlo s FCA

Fúzia spoločností Fiat Chrysler Automobiles a Groupe PSA sa stále pripravuje, prvý úspech spolupráce je však už známy. Budúce kompaktné vozidlá FCA budú stáť na platforme PSA (e)CMP.
Vydané  Text: 

Vďaka modulárnej platforme pre kompaktné modely má skupina PSA silný základ pre spaľovacie aj elektrické vozidlá. Podľa správy FCA svojim dodávateľom, ktorý zverejnil magazín Automotive News, Fiat Chrysler považuje za ideálny základ pre svoje vlastné menšie modely práve produkt od Peugeotu. V správe skupina ďalej objasňuje, že už nepracuje na vývoji vlastnej kompaktnej platformy. Podvozková platforma od PSA sa stane základným stavebným kameňom nových kompaktných modelov áut značiek FIAT, Alfa Romeo a možno aj Chrysler. Túto platformu už poznáme z vozidiel Peugeot (e-)208, Opel Corsa(-e) a tiež väčších automobilov, ako sú Peugeot (e-)2008 a DS 3 Crossback. Jedná sa o očakávaný prvý krok nového automobilového koncernu s názvom **Stellantis**, skupiny, ktorá vznikla spojením Fiat Chrysler Automobies a Groupe PSA. Zároveň je tento krok významným prilepšením pre značky FIAT a Alfa Romeo. Zastarané modely v segmente B týchto značiek dosť neúspešne bojovali proti osvedčeným rivalom, no v nasledujúcich rokoch by mohli ich náskok konečne dobehnúť. Kompaktné modely od FCA prechádzajúce na základňu **CMP, respektíve e-CMP** budú schádzať z výrobnej linky v poľských Tychoch, kde FIAT už roky vyrába populárne päťstovky. Cieľom spoločnosti Fiat Chrysler je vyrábať na základoch od Peugeotu 400 000 automobilov ročne. ### Očakávané modely O budúcnosti Fiatov a Alfa Romeo v kompaktnom segmente zatiaľ nie sú k dispozícii podrobné informácie. Nedávno však vyšlo na svetlo sveta niekoľko správ o tom, čo môžeme očakávať v globálnom meradle. Napríklad FIAT hovorí o „modelovom rade Tipo “, ktorý sa viac sústredí na crossovery. V pláne je vraj aj nové Punto. Vzhľadom na tieto nové plány bude Punto postavené na spomínanom základe PSA a môžeme očakávať aj jeho plne elektrickú verziu. Tipo je, samozrejme, hiearchicky umiestnený o niečo vyššie ako napríklad dvestoosmička od Peugeotu či Opel Corsa, preto bude pravdepodobne vyvinutý na novej platforme **(e-)VMP** od PSA. Svojpomocne vyvinutý nový FIAT 500 prežije predovšetkým ako dedičstvo z doby pred Stellantisom. Nový FIAT už opúšťa segment A. O Alfa Romeo sa nedávno hovorilo a písalo, že skutočne prinesie kompaktný model postavený na CMP . Hovorí sa tiež o kompaktnom crossoveri, menšej verzii automobilu, ktorého ochutnávku nám automobilka ponúkla v podobe konceptu Tonale . Očakáva sa, že práve koncept Tonale vyvrcholí crossoverom na báze VMP. [GALLERY id=30911]








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.