Hrozí trnavskej automobilke Groupe PSA zánik? Ak nebude vyrábať nový produkt, tak áno

Výrobný riaditeľ závodu Martin Dzama sa vyjadril, že aktuálnou výzvou je zvýšenie konkurencieschopnosti s cieľom získať novú investíciu.
Vydané  Text: 
Aj napriek tomu, že trnavský závod Groupe PSA Slovakia ako jediný aj v tomto období vyrábal naplno na štyri zmeny, výpadok z dôvodu koronakrízy predstavuje približne 72-tisíc áut. Minulý rok bol pre automobilku mimoriadne úspešný, vyrobila rekordných 371 152 vozidiel. Cieľom v súčasnosti je zameranie sa na projekt “Budúcnosť je v našich rukách”, ktorého základnými charakteristikami sú klientska kvalita, obratnosť a ekonomická výkonnosť. Podľa vyjadrení generálneho riaditeľa Stéphana Bonhommeaua je konkurencia vo vnútri skupiny vysoká a nevýhodou trnavského závodu sú stabilné výrobné náklady, ktoré sa nedarí znižovať. Hlavnou príčinou majú byť vysoké ceny energie a práce. O možnostiach aktuálne rokujú s vládou, ktorej riaditeľ vyjadril vďaku za podporu počas 55-dňového obdobia nútenej odstávky počas koronakrízy. Azda najšokujúcejším vyjadrením Dzamu bolo, že “ak nebudeme mať nový produkt, vznikajú obavy o osud fabriky.“ Životný cyklus jedného modelu je podľa jeho slov až 6 rokov. V súčasnosti však zamestnanci nemusia mať obavy zo straty práce, žiadne hromadné prepúšťanie sa neplánuje. Hlavnými cieľmi sú momentálne zvýšenie konkurencieschopnosti a úspech v súťaži o novú investíciu. S tým súvisí aj cena a efektivita práce, režijné náklady, digitalizácia a inovácie. Automobilke sa však v mnohých oblastiach darí, aktuálne vyrába nový model Peugeot 208 a nový Citroën C3. Získala tiež ocenenie Európske auto roka 2020 za elektrický model Peugeot 208. Minulý rok sa tiež v Trnave rozbehla prvá prevádzka kompletizácie batérií pre elektromobily v rámci skupiny Groupe PSA – ateliér baterkárne. Každý deň sa tu vyrobí približne 220 batérií do áut. Osud trnavskej automobilky teda čiastočne závisí aj od výsledkov rokovaní s vládou. Celková investícia koncernu na Slovensku je viac ako 1,2 miliardy eur. Automobilka [zatiaľ na svojich stránkach uvádza](http://www.psa-slovakia.sk/novinky-1/kratke-spravy/podmienkou-buducnosti-trnavskej-automobilky-groupe-psa-slovakia-je-pokracovanie-transformacneho-projektu-future-in-our-hands-a-zlepsenie-podnikatelskeho-prostredia-na-slovensku.html?page_id=2960), že „… *oceňuje obsah prvých rokovaní a otvorenosť vlády pri hľadaní racionálnych riešení*.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »