Aj napriek tomu, že trnavský závod Groupe PSA Slovakia ako jediný aj v tomto období vyrábal naplno na štyri zmeny, výpadok z dôvodu koronakrízy predstavuje približne 72-tisíc áut.
Minulý rok bol pre automobilku mimoriadne úspešný, vyrobila rekordných 371 152 vozidiel. Cieľom v súčasnosti je zameranie sa na projekt “Budúcnosť je v našich rukách”, ktorého základnými charakteristikami sú klientska kvalita, obratnosť a ekonomická výkonnosť.
Podľa vyjadrení generálneho riaditeľa Stéphana Bonhommeaua je konkurencia vo vnútri skupiny vysoká a nevýhodou trnavského závodu sú stabilné výrobné náklady, ktoré sa nedarí znižovať. Hlavnou príčinou majú byť vysoké ceny energie a práce.
O možnostiach aktuálne rokujú s vládou, ktorej riaditeľ vyjadril vďaku za podporu počas 55-dňového obdobia nútenej odstávky počas koronakrízy.
Azda najšokujúcejším vyjadrením Dzamu bolo, že “ak nebudeme mať nový produkt, vznikajú obavy o osud fabriky." Životný cyklus jedného modelu je podľa jeho slov až 6 rokov.
V súčasnosti však zamestnanci nemusia mať obavy zo straty práce, žiadne hromadné prepúšťanie sa neplánuje. Hlavnými cieľmi sú momentálne zvýšenie konkurencieschopnosti a úspech v súťaži o novú investíciu. S tým súvisí aj cena a efektivita práce, režijné náklady, digitalizácia a inovácie.
Automobilke sa však v mnohých oblastiach darí, aktuálne vyrába nový model Peugeot 208 a nový Citroën C3. Získala tiež ocenenie Európske auto roka 2020 za elektrický model Peugeot 208. Minulý rok sa tiež v Trnave rozbehla prvá prevádzka kompletizácie batérií pre elektromobily v rámci skupiny Groupe PSA - ateliér baterkárne. Každý deň sa tu vyrobí približne 220 batérií do áut.
Osud trnavskej automobilky teda čiastočne závisí aj od výsledkov rokovaní s vládou. Celková investícia koncernu na Slovensku je viac ako 1,2 miliardy eur. Automobilka zatiaľ na svojich stránkach uvádza, že „... oceňuje obsah prvých rokovaní a otvorenosť vlády pri hľadaní racionálnych riešení.“