Veľký neoficiálny redizajn Volkswagenu

Viac farieb, plnšie vizuálne prvky, priblíženie sa mladšej časti zákazníckeho spektra. Dizajnér Moe Slah vyhotovil pozoruhodný rebranding automobilky Volkswagen, ktorý nás zaujal.
Vydané  Text: 

Nemecký automobilový gigant Volkswagen aktuálne prechádza veľmi dynamickým vývojom. Reaguje tým na celospoločenskú požiadavku na novú podobu osobnej mobility, v ktorej zohrávajú kľúčovú úlohu elektromobily. Volkswagen sa tejto príležitosti chopil rýchlo a zapracoval ju do svojej stratégie, vďaka čomu už dnes VW vnímame ako jedného z budúcich lídrov celého priemyslu elektromobility. Iba niekoľko mesiacov dozadu sme sa dozvedeli, že Volkswagen zmenil svoje logo. Úpravou svojho doterajšieho mienil poukázať na svoju schopnosť prispôsobiť sa novej dobe a aj aktuálnym dizajnovým trendom. Tenšie línie typického loga so štylizovanými písmenami VW v kruhu mali posunúť vizuálnu indentitu značky do digitálnej doby a priblížiť sa tak mladšej cieľovej skupine. Nové logo je tak vizuálne čistejšie, zdanlivo jednoduchšie, lepšie reprezentuje elektrickú budúcnosť výrobcu, ktorá spočíva v modelovom rade ID.
Podľa niekoho takáto zmena vizuálnej identity nemusela byť dostatočná. Je však potrebné uvedomiť si, že na grafické princípy koncernu je naviazaný doslova celý priemysel, preto sa púšťať do dramatických a revolučných zmien nemusí byť vždy správna cesta. Napriek tomu sa môžeme nechať uniesť návrhmi na *redizajn*, respektíve *rebranding* od fanúšikov autopriemyslu. ### Prečo sa robia „fan-made rebrandingy“? Rebrandingy veľkých značiek sa z času na čas dostanú do našej pozornosti napriek tomu, že sa obyčajne jedná o amatérske i profesionálne práce nezávislých grafikov a dizajnérov. Zámerom umelcov je poukázať na svoje schopnosti, získať v komunite rešpekt a dúfajú, že si ich niekto v značke začne všímať tak intenzívne, že mu napokon tento niekto zverí nejaký projekt. Aj toto je cesta, akou sa freelanceri dostávajú k hodnotným zakázkam. Rebranding spoločnosti Volkswagen od dizajnéra a grafika menom [Moe Slah](https://www.behance.net/moesalah) bol zverejnený na platforme [Benance.net](https://www.behance.net/gallery/66380407/VW-Volkswagen-Brand-Re-design?tracking_source=search_projects_recommended%7Ccar) ešte v roku 2018 a nás zaujal na toľko, že sme mu poskytli priestor na Autovinách. ### Modrá a zelená ako kľúčové farby Návrh od Slaha zodpovedá moderným nárokom na vizuálnu identitu, ale predstavuje značku v značne odlišnom svetle ako je tomu dnes. Klasické kruhové logo je v podaní Slaha minunulosťou, budúcnosť podľa neho tkvie vo vizuálnej plnosti, jemných odtieňoch modrej a zelenej, ktoré reprezentujú elektrifikáciu a apel na ekológiu. „*Cieľom je spraviť VW prístupnejším a menej zdržanlivým, pritom zdôrazniť inovatívnosť pre odôvodnenie vyššej ceny vozidiel*,“ cituje sa v správe Jochen Sengpiehl, marketigový šéf značky. Ako si to interpretoval dizajnér Moe Slah, môžete vidieť nižšie. Podľa niektorých komentárov odborníkov je tento redizajn vyhotovený s cieľom upútať pozornosť mladých ľudí, ale zabúda pritom na tých starších, ktorí ešte stále preferujú skôr konzervatívny prístup k vizuálnej identite značiek. Pre úplnosť dodávame, že sa jedná o neoficiálny rebranding spoločnosti Volkswagen bez ambície preniesť do ho reality. Prosíme, nezabudnite zdvihnutým palcom oceniť Slahovu prácu [aj na jeho profile na Behance](https://www.behance.net/gallery/66380407/VW-Volkswagen-Brand-Re-design?tracking_source=search_projects_recommended%7Ccar). Fotografie nižšie sú užším výberom z jeho komplexnej práce:




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.