Aktuality

Nové plug-in hybridné kombi Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro

Nové Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro - spotreba, údaje, ceny, dostupnosť

Najlepšie kombi od značky Audi? Model A6 Avant je podľa mnohých nielen ideálnym kombi, ale aj ideálnym autom ako takým, pretože v sebe kombinuje športový i luxusný charakter, praktický potenciál, technologickú a bezpečnostnú vyspelosť, priestorovú veľkorysosť k predným aj zadným pasažierom... dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre kúpu A6 Avant, je skrátka veľa. Tým najvýznamnejším však bude v prvom rade lojalita k značke samotnej.

 

Jazdí s vypnutým benzínovým motorom

Najnovšia verzia A6 Avant nesie názov 55 TFSI e quattro, čím avizuje nielen výkonný benzínový motor s maximálnym výkonom 185 kW (252 k) a maximálnym krútiacim momentom 370 Nm, ale aj prítomnosť elektrického doplnkového pohonu. Nejedná sa pritom o hybrid, ale o plug-in hybrid. Audi A6 Avant PHEV dokáže prejsť na čisto elektrický režim do 51 kilometrov, okrem rekuperácie sa nabíja aj káblom a doma v Nemecku sa tak na neho bude vzťahovať iba polovičná daň. Na Slovensku môže vlastníctvo plug-in hybridu taktiež priniesť nejaké tie výhody.

Elektrický motor je sám schopný vygenerovať maximálny výkon 105 kW a krútiaci moment až do 350 Nm! Spoločný systémový výkon plug-in hybridného Audi A6 Avant tak dosahuje pozoruhodných 270 kW (367 k) a najvyšší krútiaci moment až 500 Nm. Tento krútiaci moment pritom pohon dosahuje už pri 1 250 ot./min. benzínového motora, čím stavia výhody konvenčných naftových motorov do nepriaznivej situácie. S ťahaním jachty by teda nemal byť problém, najmä nie s pohonom 4x4.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro (2020)

 

Spotreba a emisie

Spotreba luxusného kombi je podľa metodiky WLTP iba 2,1–1,9 l/100 km a počas plne elektrického režimu spotrebuje 18,1–17,6 kWh/100 km. Len pre porovnanie, bežné elektrické crossovery, ale aj hatchbacky a supermini majú spotrebu energie medzi 10 až 14 kWh/100 km, takže avizované údaje od Audi sú veľmi priaznivé.

Emisie oxidu uhličitého predstavujú v kombinovanom jazdnom režime výborných iba 48–44 g CO2/km.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro (2020)

 

Batérie sú v kufri

Lítium-iónová batéria sa na nabíjacej stanici s príkonom 7,4 kWh nabije za dve a pol hodiny, nabíjanie na domácej 230-voltovej zásuvke zaberie o zopár hodín viac. Lenže elektromobily a plug-in hybridy sa nabíjajú vtedy, keď sa nepoužívajú. Akumulátor má maximálnu kapacitu 14,1 kWh.
Veľké kombi pre prítomnosť systému akumulátorov prišlo o niekoľko kubických decimetrov batožinového priestoru. V plug-in hybridnej verzii tak ponúka kapacitu 405 dm3 a po sklopení zadných sedadiel sprístupňuje nákladný priestor s objemom max. 1 535 dm3.

Pre porovnanie, štandardná verzia Audi A6 Avant (od m.r. 2019) má batožinový priestor s kapacitou 565 až 1 680 dm3.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro (2020)

 

Cena a dostupnosť

Slovenské ceny Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro síce ešte neboli zverejnené, ale medzinárodná tlačová správa avizuje nemeckú štartovaciu cenu 71 940 eur. Cenu u nás nemá ešte ani plug-in hybridná limuzína A6. Verzia bez plug-in hybridného pohonu u nás štartuje na cene 48 100 eur a vo verzii kombi (Avant) od 50 590 eur.

Prečítajte si aj:


Kabriolet, kupé a Sportback Audi A5 prešli vylepšeniami, prinášame najdôležitejšie informácie

ERIK STRÍŽ


Nadšená recenzia na Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Inak to ani nešlo

Majo Bóna


Vedeli ste, že Audi na sedadlá používa recyklovaný materiál?

Peter Lacena


Vyzerá ako SUV-sedan a jazdí na elektrinu. Audi e-tron Sportback už v Česku dostalo cenník

ERIK STRÍŽ


Druhá generácia Audi A3 sedan vás posadí na stoličku

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie