Nové plug-in hybridné kombi Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Toto je auto, o ktorom všetci snívame. Káblom dobíjateľný elektrický pohon si ale vybral malú daň, čítajte ďalej.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Nové Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro – spotreba, údaje, ceny, dostupnosť
Najlepšie kombi od značky Audi? Model A6 Avant je podľa mnohých nielen ideálnym kombi, ale aj ideálnym autom ako takým, pretože v sebe kombinuje športový i luxusný charakter, praktický potenciál, technologickú a bezpečnostnú vyspelosť, priestorovú veľkorysosť k predným aj zadným pasažierom… dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre kúpu A6 Avant, je skrátka veľa. Tým najvýznamnejším však bude v prvom rade lojalita k značke samotnej.Jazdí s vypnutým benzínovým motorom
Najnovšia verzia A6 Avant nesie názov 55 TFSI e quattro, čím avizuje nielen výkonný benzínový motor s maximálnym výkonom 185 kW (252 k) a maximálnym krútiacim momentom 370 Nm, ale aj prítomnosť elektrického doplnkového pohonu. Nejedná sa pritom o hybrid, ale o plug-in hybrid. Audi A6 Avant PHEV dokáže prejsť na čisto elektrický režim do 51 kilometrov, okrem rekuperácie sa nabíja aj káblom a doma v Nemecku sa tak na neho bude vzťahovať iba polovičná daň. Na Slovensku môže vlastníctvo plug-in hybridu taktiež priniesť nejaké tie výhody.Elektrický motor je sám schopný vygenerovať maximálny výkon 105 kW a krútiaci moment až do 350 Nm! Spoločný systémový výkon plug-in hybridného Audi A6 Avant tak dosahuje pozoruhodných 270 kW (367 k) a najvyšší krútiaci moment až 500 Nm. Tento krútiaci moment pritom pohon dosahuje už pri 1 250 ot./min. benzínového motora, čím stavia výhody konvenčných naftových motorov do nepriaznivej situácie. S ťahaním jachty by teda nemal byť problém, najmä nie s pohonom 4×4.
Spotreba a emisie
Spotreba luxusného kombi je podľa metodiky WLTP iba 2,1–1,9 l/100 km a počas plne elektrického režimu spotrebuje 18,1–17,6 kWh/100 km. Len pre porovnanie, bežné elektrické crossovery, ale aj hatchbacky a supermini majú spotrebu energie medzi 10 až 14 kWh/100 km, takže avizované údaje od Audi sú veľmi priaznivé.Emisie oxidu uhličitého predstavujú v kombinovanom jazdnom režime výborných iba 48–44 g CO2/km.
Batérie sú v kufri
Lítium-iónová batéria sa na nabíjacej stanici s príkonom 7,4 kWh nabije za dve a pol hodiny, nabíjanie na domácej 230-voltovej zásuvke zaberie o zopár hodín viac. Lenže elektromobily a plug-in hybridy sa nabíjajú vtedy, keď sa nepoužívajú. Akumulátor má maximálnu kapacitu 14,1 kWh.Veľké kombi pre prítomnosť systému akumulátorov prišlo o niekoľko kubických decimetrov batožinového priestoru. V plug-in hybridnej verzii tak ponúka kapacitu 405 dm3 a po sklopení zadných sedadiel sprístupňuje nákladný priestor s objemom max. 1 535 dm3.
Pre porovnanie, štandardná verzia Audi A6 Avant (od m.r. 2019) má batožinový priestor s kapacitou 565 až 1 680 dm3.
Cena a dostupnosť
Slovenské ceny Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro síce ešte neboli zverejnené, ale medzinárodná tlačová správa avizuje nemeckú štartovaciu cenu 71 940 eur. Cenu u nás nemá ešte ani plug-in hybridná limuzína A6. Verzia bez plug-in hybridného pohonu u nás štartuje na cene 48 100 eur a vo verzii kombi (Avant) od 50 590 eur.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.