Na aktuálnu situáciu doplácajú aj taxikári, ktorých tržby klesli na devastačné jedno percento. Snažia sa preto zmeniť systém a dohodnúť sa na celoplošnej cenovej regulácii.
Súčasná situácia nepraje ani taxikárom, ktorí majú zákaz prevážať zákazníkov. Pre väčšinu z nich to znamená, že zo dňa na deň prišli o svoj zárobok a aj keď sa niektorí z nich snažia využívať svoj taxík na rozvoz potravín a tovaru, ani zďaleka im to nenahradí mzdu, ktorú mali pred vypuknutím pandémie.
Ukazuje sa však, že problémy v taxi službách sú dlhodobé a kvôli nízkym sadzbám vo väčšine slovenských miest s výnimkou Bratislavy si taxikári nedokážu robiť dostatočné finančné rezervy na to, aby vedeli pokryť neziskové obdobie. Doteraz vraj mnohí taxikári jazdili za úplné minimum a preto teraz živoria.
Viaceré taxi služby preto už teraz avizujú, že keď im dovolia opäť jazdiť, budú musieť zvýšiť ceny. Žiadajú tiež o zmenu systému štátom, ktorý by mal určiť sadzbu jazdného na kilometer, ktorá by bola pre všetkých taxikárov jednotná a zohľadňovala by jeho náklady na prevádzku vozidla, poistenie aj zisk.
Ľudia žijúci v Bratislave a jej okolí často vnímajú taxíky ako predražené, avšak stačí zájsť kúsok ďalej do iného mesta a ceny sú výrazne nižšie. Napríklad za cestu mestom v Nových Zámkoch si niektorí taxikári pýtajú iba 1,50 eur. Pri takýchto cenách dokážu zarobiť od 500 do 800 eur mesačne.
Prezident Asociácie taxi SR Branislav Masár by sa chcel dohodnúť na rozumnej celoplošnej cenovej regulácii. „To znamená, aby to neboli extrémy vozenia za 50 centov a podobne za euro a na druhej strane aby to neboli extrémy, že sa niekto ozve, že za 10 kilometrov 100 eur.“ So zástupcami taxi služieb sa stretol aj štátny tajomník ministerstva dopravy. Ten sa vyjadril, že rozhodnutie bude závisieť na Úrade verejného zdravotníctva. Vláda avizuje postupné uvoľňovanie opatrení a vie si predstaviť, že časom by mohlo dôjsť k obnoveniu prevádzky taxi služieb za prísnych hygienických podmienok. V záujme každého šoféra aj majiteľa taxi služby je chrániť seba aj svojich zákazníkov či už nosením rúška, ochranných rukavíc, dezinfekciou vozidla po každom zákazníkovi, či prípadným namontovaním plexiskiel medzi vodičom a zákazníkom.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.