Lexus vylepšil luxusné kupé LC: čo dostanete za vyše stotisíc eur?

Lexus vylepšil svoje vlajkové kupé LC, ale ak očakávate estetické vylepšenia, čakáte márne.
Vydané  Text: 
Lexus LC patrí medzi najzaujímavejšie modely áut v modelovom portfóliu značky. Jeho cena je na naše pomery naozaj závratná: slovenské ceny štartujú na 103 000 eur. Ak ale uvážime, že sa jedná o najspoľahlivejšiu značku áut, prémiovku a s najmodernejším pohonom na svete, tá cena vlastne až tak uletená nie je.
Modernizácia vlajkového kupé pre modelový rok 2021 sa ale netýka estetického vyhotovenia. **Vylepšenia sa týkajú pohonu, jazdných vlastností a multimediálneho systému**.
„Za zmienku stojí najmä pokles neodpruženej hmotnosti bezmála o 10 kg, čo konštruktéri dosiahli úpravou prvkov zavesenia kolies vrátane použitia hliníkových spodných ramien, ľahších dutých stabilizátorov s iným priemerom a nového vysokopevného materiálu vinutých pružín. Ľahšie sú aj 21″ disky kolies z kovanej zliatiny,“ uvádza značka vo svojej správe pre novinárov. Systém riadenia stability vozidla (VSC) bol rozšírený o nový systém aktívneho asistenta zatáčania (ACA). V stredných a vyšších rýchlostiach pomáha lepšie kontrolovať prejazd zákrutou a podľa hodnoty bočného zrýchlenia vozidla pribrzďuje vnútorné kolesá, pričom pri dynamickej jazde pôsobia vyššie sily priečneho zrýchlenia (G). Zvýšila sa aj tuhosť stabilizátorov na zadnej náprave.
Inovácie pohonu sa týkajú **nastavenia desaťstupňovej prevodovky**. V takzvanom aktívnom pásme, kedy je škrtiaca klapka otvorená na 50 až 70%, prevodové ústrojenstvo **Direct Shift** dovoľuje v danom pásme zvýšiť otáčky motora. Okrem toho vylepšená logika radenia viacstupňového hybridného pohonu modelu LC 500h podraďuje na druhý (nie tretí) stupeň v prospech hladšieho chodu a suverénnejšej akcelerácie pri výjazde zo zákrut. V automatickom režime sa využíva radenie s umelou inteligenciou (AI-Shift), ktoré volí prevodové stupne podľa jazdných podmienok a povelov vodiča.
**Vidlicový päťlitrový osemvalec má max. výkon 341 kW** (464 koní), zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za necelé 4,7 sekundy. Verzia LC 500h využíva lítiovo-iónový akumulátor uložený medzi zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. Má vysokú energetickú hustotu vďaka 84 článkom s celkovým napätím 310,8 V.
Pokiaľ sa jedná o **multimediálny systém**, od modelového roku 2021 má LC už v štandardnej výbave podporu pre Android Auto a Apple CarPlay. Systém sa ovláda prostredníctvom 10,3-palcového dotykového displeja s funkciou rozdelenia obrazovky. Na jednom displeji tak môžete mať napríklad ovládanie klimatizácie a súčasne navigáciu alebo multimediálny prehrávač.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »