Po rokoch stagnácie obrat! Neuveríte, ktorý model zachránil strednú triedu

Nie je tajomstvom, že kategória vozidiel strednej triedy dlhodobo stagnuje a výrobcovia sú frustrovaní klesajúcimi číslami predajov jednotlivých modelov. **Situácia je natoľko zlá, že aj automobilky ako Volkswagen či Ford uvažujú o ukončení výroby známych modelov,** akými sú Passat alebo Mondeo. V roku 2019 však došlo k nečakanému obratu, segment stredne veľkých vozidiel po dlhom období prestal… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Nie je tajomstvom, že kategória vozidiel strednej triedy dlhodobo stagnuje a výrobcovia sú frustrovaní klesajúcimi číslami predajov jednotlivých modelov. **Situácia je natoľko zlá, že aj automobilky ako Volkswagen či Ford uvažujú o ukončení výroby známych modelov,** akými sú Passat alebo Mondeo. V roku 2019 však došlo k nečakanému obratu, segment stredne veľkých vozidiel po dlhom období prestal klesať a naopak vzrástol o 1 %. Za tento výsledok však môže **segment ďakovať len jedinému zástupcovi, a to dostupnej Tesle Model 3 s elektrickým pohonom.**
Severské krajiny sa do najnovšieho modelu americkej značky s „ľudovou“ cenovkou zbláznili, pretože len v Nórsku a Holandsku si túto elektrizujúcu novinku kúpilo až 45 000 ľudí. **Celkovo predala Tesla v Európe až 95 000 vozidiel Modelu 3, vďaka čomu obsadil elektromobil piate miesto medzi najpredávanejšími autami strednej triedy.** Okrem nového Peugeotu 508, ktorý medziročne zvýšil predaje o neuveriteľných 209 %, mal zvyšok triedy problém udržať si pôvodné čísla. Mnohé modely medziročne klesli aj o 20 % či 30 %. Prvú priečku po novom obsadil Mercedes-Benz Triedy C, ktorý vyhodil z čela tabuľky Volkswagen Passat. **Ten medziročne klesol o závratných 19 %.** Ešte horšie na tom sú Opel Insignia (-32 %), Ford Mondeo (-20 %) alebo Alfa Romeo Giulia (-36 %).
Nevynechajte videotesty AMŠ
TABUĽKA




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.