Po rokoch stagnácie obrat! Neuveríte, ktorý model zachránil strednú triedu

Nie je tajomstvom, že kategória vozidiel strednej triedy dlhodobo stagnuje a výrobcovia sú frustrovaní klesajúcimi číslami predajov jednotlivých modelov. **Situácia je natoľko zlá, že aj automobilky ako Volkswagen či Ford uvažujú o ukončení výroby známych modelov,** akými sú Passat alebo Mondeo. V roku 2019 však došlo k nečakanému obratu, segment stredne veľkých vozidiel po dlhom období prestal… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nie je tajomstvom, že kategória vozidiel strednej triedy dlhodobo stagnuje a výrobcovia sú frustrovaní klesajúcimi číslami predajov jednotlivých modelov. **Situácia je natoľko zlá, že aj automobilky ako Volkswagen či Ford uvažujú o ukončení výroby známych modelov,** akými sú Passat alebo Mondeo. V roku 2019 však došlo k nečakanému obratu, segment stredne veľkých vozidiel po dlhom období prestal klesať a naopak vzrástol o 1 %. Za tento výsledok však môže **segment ďakovať len jedinému zástupcovi, a to dostupnej Tesle Model 3 s elektrickým pohonom.**
Severské krajiny sa do najnovšieho modelu americkej značky s „ľudovou“ cenovkou zbláznili, pretože len v Nórsku a Holandsku si túto elektrizujúcu novinku kúpilo až 45 000 ľudí. **Celkovo predala Tesla v Európe až 95 000 vozidiel Modelu 3, vďaka čomu obsadil elektromobil piate miesto medzi najpredávanejšími autami strednej triedy.** Okrem nového Peugeotu 508, ktorý medziročne zvýšil predaje o neuveriteľných 209 %, mal zvyšok triedy problém udržať si pôvodné čísla. Mnohé modely medziročne klesli aj o 20 % či 30 %. Prvú priečku po novom obsadil Mercedes-Benz Triedy C, ktorý vyhodil z čela tabuľky Volkswagen Passat. **Ten medziročne klesol o závratných 19 %.** Ešte horšie na tom sú Opel Insignia (-32 %), Ford Mondeo (-20 %) alebo Alfa Romeo Giulia (-36 %).
Nevynechajte videotesty AMŠ
TABUĽKA




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.