Aktuality

Špecialisti sa zhodli jednoznačne: dodávky a pick-upy roka sú od Fordu

Ford získal prestížne ocenenia Medzinárodná dodávka roka a Medzinárodný pick-up roka.

Ford je naďalej jedinou automobilkou, ktorá si v rovnakom roku odniesla oba tituly. Prvýkrát pritom takýto úspech dosiahla v roku 2013, pre rok 2020 si ho zopakovala s modelmi Ford Transit Custom a Ford Ranger.

Značke Ford sa na poli ľahkých úžitkových vozidiel darí a svoju pozíciu dokazuje nielen predajnými číslami a kvalitou samotných vozidiel, ale aj nezávislými oceneniami. Najnovšie sa zástupcovia tejto americkej značky, ktorá fakticky založila moderný automobilový priemysel, tešia z ocenení Medzinárodná dodávka roka a Medzinárodný pick-up roka. Najlepšou dodávkou je Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (vrátane verzie EcoBlue Hybrid), pick-up roka je povestný Ford Ranger.

Jedná sa o prestížne ocenenia, ktorých spoločenská hodnota je nespochybniteľná vďaka metodike, ktorá im predchádza. Porota pozostáva z 25 odborných novinárov z celkovo 25 krajín sveta, pričom každý z nich je vo svojom obore expertom s mnohoročnými skúsenosťami a schopnosťou porovnávať. Získať priazeň odborníkov je obyčajne náročnejšie ako zavďačiť sa samotným zákazníkom, pretože porota zvyčajne pristupuje k vozidlám veľmi kriticky a do úvahy berie množstvo aspektov, ktoré sa týkajú napríklad bezpečnosti, ekológie, technologickej i estetickej aktuálnosti či konkurenčného prostredia.

Medzinárodná dodávka roka 2020 - Ford Transit Custom

Ford získal prestížne ocenenia Medzinárodná dodávka roka a Medzinárodný pick-up roka.
Transit Custom: emisie CO2 od 137 g/km, spotreba paliva od 5,3 l/100 km (NEDC) Transit Custom Plug-In Hybrid: emisie CO2 60 g/km, spotreba paliva 2,7 l/100 km (NEDC)

Elektrifikované dodávky Ford Transit Custom napriek tomu uspeli ako najlepšie, pričom veľmi dobre obstála aj väčšia dodávka Transit EcoBlue Hybrid - tá sa dočkala skvelého druhého miesta.

Jedným z argumentov, prečo si uvedený titul zaslúži práve hybridný Transit Custom tkvie práve v jeho elektrifikovanom pohone - vďaka nemu je mu umožnený vjazd aj do nízkoemisných zón, čo zákazníkom ponúka pozitívnu perspektívu v podnikaní. Verzia plug-in hybrid totiž dokáže jazdiť s nulovými lokálnymi emisiami vďaka elektrickému dojazdu až 56 kilometrov (NEDC) a trakčnému akumulátoru s maximálnou kapacitou 13,6 kWh. Z uvedeného hľadiska je teda benzínový motor 1,0 EcoBoost iba predlžovač dojazdu.

Vo verzii mild-hybrid je vznetový motor 2,0 EcoBlue schopný dosahovať pôsobivo nízke emisie CO2 a až o 8 percent nižšiu spotrebu paliva v porovnaní s verziou bez elektrifikácie.

Medzinárodný pick-up roka 2020 - nový Ford Ranger

Ford získal prestížne ocenenia Medzinárodná dodávka roka a Medzinárodný pick-up roka.
Ford Ranger: emisie CO2 od 178 g/km, spotreba paliva od 6,9 l/100 km (NEDC) Ford Ranger Raptor: emisie CO2 od 233 g/km, spotreba paliva od 8,9 l/100 km (NEDC)

O pick-upe roka, dá sa povedať, ani nebolo pochybností. Ford Ranger je skrátka legendou, ktorá sa každou modernizáciou stáva ešte viac atraktívnou, ekologickou a praktickou. „Ford Ranger ponúka vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva spolu s pokročilými možnosťami pripojenia a vyspelými asistenčnými technológiami pre vodiča,“ uvádza Ford vo svojej oficiálnej správe k oceneniam.

Silnou stránkou pick-upu Ranger sú jeho rozmanité varianty karosérie, pohon 4x4 už v základnej výbave a vylepšená verzia motora 2,0 EcoBlue v konfigurácii s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Najvýkonnejším variantom je Ranger Raptor, úžasný automobil s maximálnym výkonom 213 koní s dvomi turbami a športovo-terénnym podvozkom Ford Performance.

„Ford zastáva v Európe prvé miesto medzi značkami úžitkových vozidiel. Predaj modelu Transit Custom za tento rok dosiahol do októbra hranicu 114 000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 2,6 percenta. Ranger je najpredávanejší pick-up v Európe s počtom 43 300 predaných kusov za rovnaké obdobie,“ uzatvára Ford.

Prečítajte si aj:


Test Ford Ranger WildTrak: Kúsok Ameriky na každý deň

ERIK STRÍŽ


Test Ford Transit Van: Legenda sa vrátila, zmeny sú fantastické

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.