Aktuality

Toyota spúšťa predaj auta, ktoré sa nesmie používať na slovenských cestách. GR Supra GT4 je lahôdkou pre fajnšmekrov

Toyota sa pripravuje na spustenie predaja modelu GR Supra GT4, ktorého cena vás dostane. 175-tisíc eur je poriadna suma, ktorá však ešte neobsahuje dodatočné náklady na dovoz, clá, daň z pridanej hodnoty a ďalšie nevyhnutné poplatky. Celková cena vozidla tak prevýši závratných 200-tisíc eur.

Za túto cenu verní a bonitní fanúšikovia Toyota GAZOO Racing dostanú automobil, ktorý je zakázané používať na verejných komunikáciách, teda aj na bežných slovenských cestách. Teritóriom pretekárskeho automobilu sú okruhy a súkromné uzatvorené komunikácie. Ani to však nebude dôvod, aby si vozidlo nenašlo svojich majiteľov možno i na Slovensku. Cieľová skupina tohto modelu je pritom veľmi špecifická, GR Supra GT4 sa bude nakupovať ako vozidlo určené výhradne na preteky.

Toyota GR Supra GT4 je pretekárske vozidlo vychádzajúce z modelu GR Supra, popri estetických a funkčných vylepšeniach ponúka aj mimoriadne pôsobivé technické parametre pohonu. Ten zabezpečuje radový šesťvalec s objemom valcov 2 998 cm3 s maximálnym výkonom 320 kW (430 k). Maximálny krútiaci moment je 650 Nm, teda opäť pozoruhodné číslo. V špecifikáciách sa objavuje aj „Twin Scroll“, čo je názov jedného turbodúchadla zodpovedného za preplňovanie.

Toyota GR Supra GT4 (2020)

Pretekárska Supra je vybavená 7-stupňovou automatickou prevodovkou s radiacimi páčkami za volantom, poháňaná je zadná náprava vybavená mechanickým samosvorným diferenciálom. Predná náprava je MacPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie (multilink)

Hmotnosť pretekárskeho auta je pritom 1 350 kilogramov a palivová nádrž má objem až 120 litrov. Samozrejme, že benzín sa v nej dlho „neohreje“, spotreba v tomto prípade nezohráva žiadny význam a výrobca ju preto ani neuvádza.

Hoci pretekárska verzia Toyoty stavia na základoch ten civilnej a má napríklad aj konštrukčne podobné nápravy (MacPherson, multilink), rozdiely medzi nimi sú priepastné. Interiér GR Supra GT4 je drasticky optimalizovaný tak, aby sa čo najviac znížila hmotnosť. Jazdec je v prípade kolízie chránený vysokopevnostnou ochrannou klientkou, sedí v škrupinovom sedadle so šesťbodovým bezpečnostných pásom.

Podrobné technické údaje nájdete v tabuľke nižšie. Za zmienku stojí ešte aj taký detail, že Toyota GAZOO Racing od marca 2020, čo je plánovaný termín spustenia predaja GR Supra GT4, ponúkne aj príplatkovú výbavu - napríklad zadnú cúvaciu kameru, technické vybavenie pre pitie jazdcov, systém pre sledovanie tlaku v pneumatikách či osvetlenie čísla vozidla. Hasiaci systém je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako pretekársky systém ABS, 8-palcový informačný displej vodiča, pneumatický zdvihák či nastaviteľné pretekárske tlmiče KW vpredu i vzadu.

Technické údaje Toyota GR Supra GT4
Toyota GR Supra GT4 (2020)

Sledujte tiež

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie