Aktuality

Renault zverejnil svoje tržby za posledné tri mesiace, okrem Ruska a Kórei čísla všade klesali

Renault sa rozhodol pokračovať vo svojej cenovej politike aj v nasledujúcom štvtom štvrťroku 2019 aj napriek tomu, že v priebehu toho tretieho zaznamenal prakticky na všetkých trhoch pokles záujmu o svoje vozidlá. Táto nepriaznivá bilancia sa však dá považovať za celkové správanie trhu v priebehu daného kvartálu, nakoľko celý trh v uvedenom období poklesol o 3,2 percenta.

Renault zverejnil podrobnosti:

V treťom štvrťroku Skupina Renault predala 852 198 vozidiel, čo predstavuje pokles o -4,4% na trhu, ktorý poklesol o -3,2%.

V Európe Skupina zaznamenala pokles tržieb o -3,4% na trhu s poklesom -2,4%. Tento pokles je čiastočne spôsobený vysokým porovnávacím základom súvisiacim so zavedením WLTP pre osobné automobily v septembri 2018 a takisto s očakávaním úplne nového Renault Clio v Európe.

V regiónoch mimo Európy sa Skupine Renault darilo lepšie, ako celkovej situácii na trhu, ktorý poklesol až o -6,2. Skupina zaznamenala pokles predaja o -5,4%, najmä v dôsledku oslabenia trhov v Turecku (-21,7%), v Argentíne (-30,0%) a ukončenia predaja v Iráne od augusta 2018 (23 649 vozidiel predaných v treťom štvrťroku 2018). Bez Iránu by predaj klesol o -0,3%.

V Eurázii sa trhový podiel zvýšil o +1,8 bodu. Predaj Skupiny vzrástol o + 5,1%, a to aj napriek poklesu tureckého trhu. Predaj v Rusku vzrástol (+ 6,1%), na trhu s poklesom -1,2%, najmä vďaka uvedeniu Arkany a pokračujúcemu úspechu produktového radu Lada.

V Amerike sa trhový podiel zvýšil o 0,2 bodu. Brazília zaznamenala nárast objemu o 5,6%, Argentína však zaznamenala pokles o -37,7%.

V Afrike, na Strednom východe, v Indii a tichomorskej oblasti, s výnimkou Iránu, sa trhový podiel zvýšil o 0,1 bodu. Objemy predaja v regióne sú ovplyvnené predovšetkým poklesom jeho hlavných trhov. V Indii sa vďaka úspešnému uvedeniu na trh spoločnosti Triber zvýšil podiel na trhu o +0,5 bodu. Predaj klesol o -7,8% na trhu s -27,4% poklesom. Úspech QM6 sa prejavil v Južnej Kórei, kde skupina zaznamenala + 11,5% nárast predaja na trhu s -1,7% poklesom.

Na čínskom trhu, ktorý celkovo klesol o -5,0%, predaje klesli o -15,5% aj z dôvodu očakávania nového Renault Captur a Renault City K-ZE, nového mestského elektrického vozidla.

Prečítajte si aj:


V treťom štvrťroku 2019 dosiahli tržby Skupiny 11 296 miliónov EUR (-1,6%).

Pri konštantnom výmennom kurze by tržby poklesli o -1,4%.

VYHLIADKY DO KONCA ROKA 2019

Očakáva sa, že v roku 2019 sa globálny automobilový trh zníži o približne -4% v porovnaní s rokom 2018 (oproti približne -3%, ako sa pôvodne predpokladalo).   Očakáva sa, že európsky trh bude medzi 0% až -1% (v porovnaní s predchádzajúcou stabilnou situáciou), ruský trh klesne približne o -3% (oproti -2% až -3%) a brazílsky trh porastie okolo + 7% (oproti približne + 8%).   17. októbra 2019 Skupina Renault revidovala svou cenovú politiku: • Tržby Skupiny by mali klesnúť medzi -3% a -4% • Prevádzková marža Skupiny by sa mala pohybovať na úrovni 5% • Cash flow by mal ostať aj v H2 pozitívny, ale nie je to garantované po celý rok.

Prečítajte si aj:


Toto je nový bestseller: vylepšený Renault Captur dostal mimoriadnu techniku

Erik Stríž


TEST: Renault Megane Trophy je suverénnym kráľom hot hatchov!

Majo Bóna


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie