Kia zavádza doživotnú záruku na vybrané motory aj spätne o 8 rokov!

Kia si tak verí, že na svoje vybrané motory ponúka nevšednú doživotnú záruku, ale má to svoj háčik.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Počuli ste už o doživotnej záruke na motor? Možno áno, ale zrejme v súvislosti s práčkami a sušičkami. Lenže ani automobilový svet sa podobným odvážnym garanciám nevyhýba, i keď to rozhodne nie je štandard. Kia sa rozhodla pre mimoriadny a veľkorysý krok v ústrety zákazníkom po tom, čo sa spoločne so svojím materským automobilovým koncernom stali terčom kritiky za veľkú zvolávaciu akciu. V princípe KIA na svoje motory Theta II GDi s priamym vstrekovaním ponúka až doživotnú záruku a čo je ešte zaujímavejšie, **platí aj pre už vyrobené motory**. A nielen spred roka či dvoch, Kia vo svojich garanciách zachádza až do roku 2011! Ak sa vám to zdá byť neuveriteľné a nonsens, vedzte, že je to skutočne pravda. Ako to už ale býva, u suseda je tráva vždy zelenšia. Uvedené doživotné záruky na motory Theta II GDi sa týkajú iba trhov v USA, pretože práve tam a v Južnej Kórei boli v rokoch 2015 až 2017 realizované zvolávacie akcie pre modely K5, K7, Sorento a Sportage, ale aj na ďalšie modely koncernu Hyundai práve kvôli motorom. Celkovo sa do servisov zvolávalo 4,69 milióna áut. Automobilový koncern v nadväznosti na tieto zvolávacie akcie tento mesiac vyhlásil, že zavádza do platnosti doživotnú záruku. Demonštruje tým svoje presvedčenie o kvalite motorov a úspešnosti technických opatrení, ktoré viedli k napraveniu poškodenej reputácie, ale aj sa chce takto odvďačiť lojálnym zákazníkom. Táto nevšedná ponuka pritom platí pre všetkých zákazníkov, ktorí v roku 2018 nepodľahli pokušeniu vytlačiť zo situácie peniaze a rozhodli sa nevstúpiť do súdneho sporu s výrobcom. Zo správy od [Yonhap News Agency](https://en.yna.co.kr/view/AEN20191011007100320) vyplýva, že tí zákazníci, ktorí sa hromadnej žaloby v roku 2018 zúčastnili, nebudú mať na doživotnú záruku nárok.
Zdroje: [Kia News Center](https://www.kianewscenter.com/News/kia-motors-announces-2019-3q-business-results/s/e3658348-53b4-4c58-839a-9d9c4167e924) [Hyundai to offer lifetime warranty for Theta 2 engine](https://en.yna.co.kr/view/AEN20191011007100320)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.