VW oficiálne predstavil Golf ôsmej generácie, toto sú všetky kľúčové informácie o novinke

Evolučný exteriér a revolučný interiér. Golf s poradovým číslom 8 je realitou a s ním aj plejáda technológií.
Vydané  Text: 

Autor: MARTINZMARTINA
Článok je prevzatý z titulu UnitedLife.sk: Golf s poradovým číslom 8 je realitou a s ním aj plejáda technológií

Volkswagen Golf 8. generácie je mimoriadne napäto očakávaná novinka, ktorú možno rozhodne zaradiť medzi úplne najväčšie highlighty roka 2019 v automobilovom ponímaní. I keď to má nemecký hatchback nižšej strednej triedy za ostatné desiatky rokov v danej triede stále ťažšie a ťažšie, keďže konkurencia je neúprosnejšia, stále ide o bestseller. Aj preto je príchod úplne novej generácie veľmi očakávaný, ostatne, odjakživa ide o automobil, ktorý je vo svojej triede akýmsi merítkom.

Pravdou však je, že Volkswagen najmä posledné roky stavil skôr na konzervatívne tvary a i keď Golf má iné prednosti, po estetickej stránke naozaj nemožno hovoriť o vyslovene dizajnovej pecke. Ako sa ukazuje najnovšie, ani nástupca na tom nebude radikálne inak. Práve dnes, 24. októbra totiž nadišiel ten deň, kedy priamo z Wolfsburgu prichádza nová generácia a ako sa čakalo, na prvý pohľad nič prelomové neprináša.

Evolučný exteriér

Práve naopak, charakteristický profil vozidla s výrazným C-stĺpikom sa nemení, takže plus-mínus najväčšie zmeny evidujeme len na oboch koncoch. Vpredu si miesto našli špecificke tvarové úzke full-LED svetlomety, ktoré opticky nadväzujú nielen na masku, ale svojím tvarom zasahujú aj do bokov karosérie. Za príplatok bude po ruke špičková technológia iQ.Light, teda ledkové svetlá, ktoré obdržali veľkú chválu v novom Touaregu.

Predný nárazník zaujme vskutku netypickým tvarovaním, ako celok ale pôsobí veľmi moderne, i keď tak trochu fádne. Fádny je aj profil a veľkú senzáciu neprinášajú ani koncové partie. Tie dostali rovnako užšie a veľmi pekne prepracované zadné svetlomety s full-LED technikou (za príplatok opäť iQ.Light), zatiaľ čo vzadu zmizli fyzické koncovky výfuku, ktoré nahradili len okrasné chrómové lišty. Zaujímavým detailom sa hrdí verzia GTE, ktorej ledkový pás zasahuje až k logu.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Podotknúť treba, že po elektrickom ID.3 je nový Golf druhým modelom značky, kde nájdeme vynovené logo a zároveň do oka padne aj centrálne umiestnený nápis vzadu. Golf nám automobilka prezentuje aj v športovo strihnutom pakete R-Line, ktorý tiež dostal nové R-kové logo. 3-dverový variant nečakajte, rovnako tak čisto elektrickú verziu, tú už zastupuje spomínaná ID.3-ka.

Inzercia

Inzercia

Revolučný interiér

Veľkú revolúciu ale stvárňujú technológie. Ako prvé je to samotný interiér, ktorý prináša úplne novú palubnú dosku. Jej dominantou sú dva rozmerné displeje – 10,25″ digitálne budíky a 10″ centrálny displej nového infotainmentu, v oboch prípadoch ide o novú, ešte kvalitnejšiu grafiku. Golf totiž dostal revolučné multimediálne prostredie, ktoré má zaujať nielen atraktívnymi vizuálom, ale i veľkou individualizáciou, výbornou filozofiou ovládania či permanentným pripojením k internetu/sieti (cez virtuálnu SIM kartu).

Zaujímavosťou je dotyková plocha pod stredovým displejom, ktorá slúži na ovládanie najzákladnejších nastavení. Palubovka, ktorá svojím interiérom pripomína Mercedes-Benz triedy A tak vsádza na horizontálne rozloženie, minimum fyzických tlačidiel a plejádu moderných technológií či prvkov výbavy. Samotný dizajn tak možno označiť za pomerne minimalistický, o čom svedčí aj miniatúrny elektronický volič DSG prevodovky (v štýle novej 911-ky) či moderný multifunkčný volant.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Z technologických vychytávok spomeňme napríklad rozmerný head-up displej (premietajúci na čelné okno!), systém Car2X (vozidlo komunikuje s ostatnými autami a zbiera/odovzdáva informácie), digitálny kľúč v chytrom telefóne, automatické nahlasovanie nehody, zaujme ale aj početne náladové osvetlenie či Harman-Kardon zvukový systém.

Široká paleta motorizácii

Nový Golf vsádza na množstvo nových verzií a motorizácii. Základom ponuky je úplne nová generácia trojvalcovej jednotky 1.0 TSI EVO, ktoý je odvodený zo štvorvalca 1.5 TSI EVO. Vďaka tomu má zaručiť ešte nižšiu spotrebu, väčšiu kultivovanosť a zároveň lepší termo manažment. Po ruke budú pritom dve výkonnostne verzie – 66 kW / 90 koní a 81 kW / 110 koní. Aj tu platí, že agregáty pracujú v Millerovom cykle. Benzínový štvorvalec zastupuje dobre známa jednotka 1.5 TSI EVO, pričom aj v tomto prípade bude motor dostupný v dvoch verziách – 96 kW / 130 koní a 110 kW / 150 koní.

Zásadnou novinkou je ale skutočnosť, že motory s výkonom od 81 kW / 110 koní spárované s prevodovkou DSG budú elektrifikované – súčasťou týchto verzií je mild-hybridná technológia, čiže 48 V systém s remeňom poháňaným štartér generátorom. Obdobné ako tomu je u väčších koncernových modelov, pointou je štartovanie a vypínanie motora aj vo vyšších rýchlostiach, teda počas ideálnych podmienok, kedy práve vodič nepotrebuje akcelerovať a len plachtí.

Ďalšou nespornou výhodou je schopnosť dopomáhať spaľovaciemu motoru v nízkych otáčkach dodatočným krútiacim momentom. Celý akt vypínania a zapínania motora vodič prakticky vôbec necíti. Mild-hybidné vezie budú v predaju pod označením eTSI.

Ponuka následne počíta s plug-in hybridnými verziami Golf eHybidGolf GTE – ich spoločným znakom je spolupráca motora 1.4 TSI a elektromotora, zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 13 kWh. Prvý menovaný má výkon 150 kW / 204 koní, zatiaľ čo športová verzia GTE disponuje silou až 180 kW / 245 koní. Dojazd na elektrickú energiu je 50 kilometrov. Naftovú ponuku zastrešuje agregát 2.0 TDI EVO – slabšia verzia má 85 kW / 115 koní, silnejšia 110 kW / 150 koní.

Osvedčená technika

Naďalej platí, že Golf má primárne predný pohon, v ponuke ale nebude chýbať ani 4Motion, ktorý bude doménou silnejších verzií. O sprevodovanie sa stará 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňoveé DSG. Volkswagen zároveň informuje, že vďaka dvojitému vstrekovania AdBlue má dôjsť k značnému zníženie emisií oxidu dusíka a úspora paliva má dosahovať až 17 percent oproti predchodcovi.

V rámci príplatkových položiek nemôže chýbať adaptívny podvozok DCC, ktorý sa môže prispôsobovať nielen stavu vozovky ale aj jej profilu. Skôr či neskôr sa do ponuky dostanú aj verzie GTD, GTI a R, dokonca je už potvrdený aj variant TCR.

Na záver dodajme, že 8. Golf meria 4284 x 1789 x 1456 milimetrov, čo je znamená, že je o 2,6 centimetra dlhší, o milimeter užší a zároveň o 3,6 centimetra nižší. Novinka stojí na vynovenej verzii platformy MQB, rázvor náprav je 2636 milimetrov, teda o 16 milimetrov viac než doteraz. Odpor vzduchu ma aerodynamicky koeficient len 0,275.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »