VW oficiálne predstavil Golf ôsmej generácie, toto sú všetky kľúčové informácie o novinke
Evolučný exteriér a revolučný interiér. Golf s poradovým číslom 8 je realitou a s ním aj plejáda technológií.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Autor: MARTINZMARTINA
Článok je prevzatý z titulu UnitedLife.sk: Golf s poradovým číslom 8 je realitou a s ním aj plejáda technológií
Volkswagen Golf 8. generácie je mimoriadne napäto očakávaná novinka, ktorú možno rozhodne zaradiť medzi úplne najväčšie highlighty roka 2019 v automobilovom ponímaní. I keď to má nemecký hatchback nižšej strednej triedy za ostatné desiatky rokov v danej triede stále ťažšie a ťažšie, keďže konkurencia je neúprosnejšia, stále ide o bestseller. Aj preto je príchod úplne novej generácie veľmi očakávaný, ostatne, odjakživa ide o automobil, ktorý je vo svojej triede akýmsi merítkom.
Pravdou však je, že Volkswagen najmä posledné roky stavil skôr na konzervatívne tvary a i keď Golf má iné prednosti, po estetickej stránke naozaj nemožno hovoriť o vyslovene dizajnovej pecke. Ako sa ukazuje najnovšie, ani nástupca na tom nebude radikálne inak. Práve dnes, 24. októbra totiž nadišiel ten deň, kedy priamo z Wolfsburgu prichádza nová generácia a ako sa čakalo, na prvý pohľad nič prelomové neprináša.
Evolučný exteriér
Práve naopak, charakteristický profil vozidla s výrazným C-stĺpikom sa nemení, takže plus-mínus najväčšie zmeny evidujeme len na oboch koncoch. Vpredu si miesto našli špecificke tvarové úzke full-LED svetlomety, ktoré opticky nadväzujú nielen na masku, ale svojím tvarom zasahujú aj do bokov karosérie. Za príplatok bude po ruke špičková technológia iQ.Light, teda ledkové svetlá, ktoré obdržali veľkú chválu v novom Touaregu.
Predný nárazník zaujme vskutku netypickým tvarovaním, ako celok ale pôsobí veľmi moderne, i keď tak trochu fádne. Fádny je aj profil a veľkú senzáciu neprinášajú ani koncové partie. Tie dostali rovnako užšie a veľmi pekne prepracované zadné svetlomety s full-LED technikou (za príplatok opäť iQ.Light), zatiaľ čo vzadu zmizli fyzické koncovky výfuku, ktoré nahradili len okrasné chrómové lišty. Zaujímavým detailom sa hrdí verzia GTE, ktorej ledkový pás zasahuje až k logu.
Inzercia
Podotknúť treba, že po elektrickom ID.3 je nový Golf druhým modelom značky, kde nájdeme vynovené logo a zároveň do oka padne aj centrálne umiestnený nápis vzadu. Golf nám automobilka prezentuje aj v športovo strihnutom pakete R-Line, ktorý tiež dostal nové R-kové logo. 3-dverový variant nečakajte, rovnako tak čisto elektrickú verziu, tú už zastupuje spomínaná ID.3-ka.
Revolučný interiér
Veľkú revolúciu ale stvárňujú technológie. Ako prvé je to samotný interiér, ktorý prináša úplne novú palubnú dosku. Jej dominantou sú dva rozmerné displeje – 10,25″ digitálne budíky a 10″ centrálny displej nového infotainmentu, v oboch prípadoch ide o novú, ešte kvalitnejšiu grafiku. Golf totiž dostal revolučné multimediálne prostredie, ktoré má zaujať nielen atraktívnymi vizuálom, ale i veľkou individualizáciou, výbornou filozofiou ovládania či permanentným pripojením k internetu/sieti (cez virtuálnu SIM kartu).
Zaujímavosťou je dotyková plocha pod stredovým displejom, ktorá slúži na ovládanie najzákladnejších nastavení. Palubovka, ktorá svojím interiérom pripomína Mercedes-Benz triedy A tak vsádza na horizontálne rozloženie, minimum fyzických tlačidiel a plejádu moderných technológií či prvkov výbavy. Samotný dizajn tak možno označiť za pomerne minimalistický, o čom svedčí aj miniatúrny elektronický volič DSG prevodovky (v štýle novej 911-ky) či moderný multifunkčný volant.
Z technologických vychytávok spomeňme napríklad rozmerný head-up displej (premietajúci na čelné okno!), systém Car2X (vozidlo komunikuje s ostatnými autami a zbiera/odovzdáva informácie), digitálny kľúč v chytrom telefóne, automatické nahlasovanie nehody, zaujme ale aj početne náladové osvetlenie či Harman-Kardon zvukový systém.
Široká paleta motorizácii
Nový Golf vsádza na množstvo nových verzií a motorizácii. Základom ponuky je úplne nová generácia trojvalcovej jednotky 1.0 TSI EVO, ktoý je odvodený zo štvorvalca 1.5 TSI EVO. Vďaka tomu má zaručiť ešte nižšiu spotrebu, väčšiu kultivovanosť a zároveň lepší termo manažment. Po ruke budú pritom dve výkonnostne verzie – 66 kW / 90 koní a 81 kW / 110 koní. Aj tu platí, že agregáty pracujú v Millerovom cykle. Benzínový štvorvalec zastupuje dobre známa jednotka 1.5 TSI EVO, pričom aj v tomto prípade bude motor dostupný v dvoch verziách – 96 kW / 130 koní a 110 kW / 150 koní.
Zásadnou novinkou je ale skutočnosť, že motory s výkonom od 81 kW / 110 koní spárované s prevodovkou DSG budú elektrifikované – súčasťou týchto verzií je mild-hybridná technológia, čiže 48 V systém s remeňom poháňaným štartér generátorom. Obdobné ako tomu je u väčších koncernových modelov, pointou je štartovanie a vypínanie motora aj vo vyšších rýchlostiach, teda počas ideálnych podmienok, kedy práve vodič nepotrebuje akcelerovať a len plachtí.
Ďalšou nespornou výhodou je schopnosť dopomáhať spaľovaciemu motoru v nízkych otáčkach dodatočným krútiacim momentom. Celý akt vypínania a zapínania motora vodič prakticky vôbec necíti. Mild-hybidné vezie budú v predaju pod označením eTSI.
Ponuka následne počíta s plug-in hybridnými verziami Golf eHybid a Golf GTE – ich spoločným znakom je spolupráca motora 1.4 TSI a elektromotora, zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 13 kWh. Prvý menovaný má výkon 150 kW / 204 koní, zatiaľ čo športová verzia GTE disponuje silou až 180 kW / 245 koní. Dojazd na elektrickú energiu je 50 kilometrov. Naftovú ponuku zastrešuje agregát 2.0 TDI EVO – slabšia verzia má 85 kW / 115 koní, silnejšia 110 kW / 150 koní.
Osvedčená technika
Naďalej platí, že Golf má primárne predný pohon, v ponuke ale nebude chýbať ani 4Motion, ktorý bude doménou silnejších verzií. O sprevodovanie sa stará 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňoveé DSG. Volkswagen zároveň informuje, že vďaka dvojitému vstrekovania AdBlue má dôjsť k značnému zníženie emisií oxidu dusíka a úspora paliva má dosahovať až 17 percent oproti predchodcovi.
V rámci príplatkových položiek nemôže chýbať adaptívny podvozok DCC, ktorý sa môže prispôsobovať nielen stavu vozovky ale aj jej profilu. Skôr či neskôr sa do ponuky dostanú aj verzie GTD, GTI a R, dokonca je už potvrdený aj variant TCR.
Na záver dodajme, že 8. Golf meria 4284 x 1789 x 1456 milimetrov, čo je znamená, že je o 2,6 centimetra dlhší, o milimeter užší a zároveň o 3,6 centimetra nižší. Novinka stojí na vynovenej verzii platformy MQB, rázvor náprav je 2636 milimetrov, teda o 16 milimetrov viac než doteraz. Odpor vzduchu ma aerodynamicky koeficient len 0,275.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.