Nové BMW, do ktorého sa zamilujete: lacný rad 2 Gran Coupé

Predný pohon je azda jediným nedostatkom toho nového vozidla, ktoré na tomto krásnom novom vozidle nájdete. A prečo Gran Coupé a nie sedan? Napríklad aj preto, že okná sú bezrámové.
Vydané  Text: 
Značka BMW predstavila nové BMW radu 2 vo verzii štvordverového kupé. Vyzerá ako malý atraktívny sedan s bezrámovými oknami, prednou časťou pripomínajúcou BMW X2 a až 430-litrovým batožinovým priestorom. Konkurent pre Mercedes-Benz CLA by však namiesto *vizuálneho a materiálového luxusu* chcel preferovať akýsi „*športový luxus*“, čo sa prejavuje v interiéri. Poďme sa teda na nové BMW radu 2 Gran Coupé pozrieť detailne.
Venovať sa estetike a dizajnu nemá veľký zmysel, pretože každý pozorovateľ si názor spraví sám. Môžeme však upozorniť na pomerne členité vyhotovenie prednej masky, ľadvinky s rozumnými proporciami, Full LED svetlomety pripomínajúce tie z BMW X2, ale aj dvojité hranaté koncovky výfuku vzadu. Celková dĺžka vozidla je úctyhodných 4 526 mm. Interiér preberá dizajnové princípy, atmosféru a ergonomické vyhotovenie z modelových radov 1 a 3. Sledovať môžete športový volant s pomerne hrubým vencom a početnými ovládacími tlačidlami či primerane vysoký stredový tunel s lakťovou opierkou zakrývajúcou odkladací priestor. Fanúšikov modernej techniky zaujme digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25 palca, ktorý je však vecou príplatkovej výbavy. V základnej výbave dostanete iba konvenčné analógové budíky s 5,1-palcovým farebným displejom uprostred. Pre mnohých je toto stále ideálna voľba a my sa nečudujeme, hoci BMW dotiahlo vizuál svojich digitálnych kokpitov takmer do dokonalosti.
Centrálny dotykový displej má potom uhlopriečku 10,25 palca, zobrazuje prostredie systému iDrive a ovláda sa aj mechanickým kruhovým ovládačom umiestneným vedľa páky prevodovky. Zámerne neuvádzame iba volič automatickej prevodovky, pretože nové BMW 2 Gran Coupé sa bude predávať aj v konfigurácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na výber budú aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka (pre trojvalcové verzie) a 8-stupňový automat. Nové BMW 2 Gran Coupé sa začne predávať v marci 2020 v nasledovných motorizáciách a s nasledovnými cenami platnými v Nemecku: **218i** – benzínový 1,5 l, max. 103 kW / 140 koní, max. 220 Nm, cena od 31 950 €
**M235i xDrive** – benzínový 2-liter, max. 225 kW / 306 koní a max. 450 Nm, cena od 51 900 €
**220d xDrive** – naftový 2-liter, max.140 kW / 190 koní a max. 400 Nm, cena od 39 900 €
Ako užpodľa uvedného zoznamu tušíte, v základnej konfigurácii nebude automobil ponúkať pohon všetkých kolies xDrive, ale ani tých zadných. Nové BMW totiž stojí na modernej podvozkovej platforme s priečne uloženým motorom, pričom východiskovým pohonom je ten na prednú nápravu. Dnes to už možno nie je tak podivuhodné, ako keď ho značka musela obhajovať pri modelovom rade 1, ale nepochybne novinka bude niesť ťarchu kritiky priaznivcov histórie mníchovskej automobilky. Pravé BMW má mať údajne iba zadný pohon, hoci to už zopár rokov nie je pravda. Je však potrebné uvedomiť si, že inžinieri v BMW nie sú iba obyčajní technici. Ich cieľom je dosiahnuť také jazdné vlastnosti, ktoré budú jednak vstupenkou do sveta športových luxusných áut, zároveň však budú bezpečné, elegantné a cenovo dostupné. A keďže sa novinka bude predávať za ceny iba mierne prevyšujúce magickú hranicu tridsaťtisíc eur, nepochybne sa stáva predmetom záujmu už dnes – teda v čase, keď ju od spustenia predaja delí niekoľko mesiacov. My sa, samozrejme, tešíme na prvé jazdy a napokon finálne redakčné testy BMW 2 Gran Coupé s modelovým rokom 2020.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »