Aktuality

Porsche Taycan 4S: Prekvapivá nižšia cena sa prejavila tam, kde to nikto nechcel

Od oficiálnej premiéry Porsche Taycan Turbo a Turbo S ubehlo iba šesť týždňov a už dnes nemecký výrobca odprezentoval ďalšiu verziu výkonného elektromobilu, Taycan 4S. Prekvapuje pomerne nízkou cenou, ktorá štartuje na výhodných 105 607 eur. Zdá sa vám to priveľa? Uvedomte si, že sa jedná o prémiové Porsche a športový elektromobil. Mať takéto čosi v garáži už za niečo vyše stotisíc, to je skrátka paráda.

Každé Porsche Taycan 4S bude obsahovať trakčné akumulátory s maximálnou kapacitou 79,2 kWh, zatiaľ čo verzie Turbo a Turbo S ponúkajú až 93,4 kWh maximálne kapacity. Tieto vyššie hodnoty Porsche označuje ako Performance Battery Plus. Batérie pritom poháňajú dvojicu elektrických motorov s maximálnym výkonom 390 kW (530 PS), vo výkonnejšej verzii až 420 kW (571 PS). Cena teda klesla na úkor výkonu - a toto určite nikto nechcel. 390 kW je však stále údaj, ktorý zásadným spôsobom vystupuje z radu aj výkonných áut.

Taycan 4S akceleruje z nuly na 100 km/h za minimálne 4,0 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 km/h.

Porsche Taycan 4S (modelový rok 2020) © 2019 PORSCHE

S príplatkovým akumulátorom s kapacitou 93,4 kWh umožní čisto elektrický dojazd slušných 463 kilometrov. Je potrebné zohľadniť fakt, že Porsche s benzínovými alebo naftovými motormi vlastne nedosahujú ani toľko, pretože ich spotreba paliva môže počas „dynamickej jazdy“ presahovať čokoľvek, čo si môže bežný motorista predstaviť.

Zaujímavosťou je, že Porsche Taycan sa predáva aj s interiérom, ktorý je kompletne bez použitia organickej kože.

Porsche s koženkou je niečo, čo by sme ešte pred niekoľkými rokmi veľmi nechceli, ale vo svetle súčasných masívnych ekokampaní syntetická koža vlastne nevyzerá tak zle. Porsche tvrdí, že na dotyk a kvalitatívne je na nerozoznanie od tej organickej, teda porovnanie s lacnou koženkou nie je úplne na mieste.

Prečítajte si aj:


Prečo je Porsche Taycan tak výnimočný? A prečo dostal prívlastok Turbo, keď žiadne nemá?

ERIK STRÍŽ


AKTUALIZOVANÉ: Porsche Taycan naživo z Frankfurtu

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.