FOTO: Legendárny Defender oficiálne predstavený! Bude sa vyrábať na Slovensku.

Medzi najväčšie lákadlá tohtoročného frankfurtského autosalónu nepochybne patrí aj nový Land Rover Defender. **Od ukončenia výroby predchádzajúceho (prehistorického) modelu už prešli 4 roky,** no na základe prvých fotografií novej generácie vieme napísať, že sa oplatilo čakať. Tí najvernejší si určite budú chvíľku zvykať na nový dizajn. Vidieť snahu o zachovanie väčšiny ikonických prvkov z predchádzajúceho modelu. Novinka bude… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Medzi najväčšie lákadlá tohtoročného frankfurtského autosalónu nepochybne patrí aj nový Land Rover Defender. **Od ukončenia výroby predchádzajúceho (prehistorického) modelu už prešli 4 roky,** no na základe prvých fotografií novej generácie vieme napísať, že sa oplatilo čakať. Tí najvernejší si určite budú chvíľku zvykať na nový dizajn. Vidieť snahu o zachovanie väčšiny ikonických prvkov z predchádzajúceho modelu. Novinka bude dokonca meniť svoj celkový vizuál na základe výberu verzie: Explorer, Adventure, Country alebo Urban. **Nebude chýbať ani trojdverová (090) či päťdverová (110) verzia modelu Defender.** V najpraktickejšej konfigurácii tak môže offroad disponovať až siedmimi miestami na sedenie.
Výrobca tvrdí, že nový model je najdrsnejším a najschopnejším Land Roverom vôbec. Kombinuje totiž novú platformu D7x s najmodernejšími technológiami a overenými konštrukčnými prvkami. Zabudnúť však musíte na rebrinový rám či tuhé nápravy. **Defender využíva nezávislé zavesenie kolies vpredu aj vzadu a za príplatok bude dostupný aj so vzduchovým odpružením.** Krátky trojdverový model má na dĺžku 4,32 metra, respektíve 4,58 s rezervou na zadnej strane a rázvor 2 587 mm. Dlhšie päťdverové prevedenie potom meria od 4,75 až do 5,01 metra, pričom nápravy má od seba vzdialené 3 022 mm.
Potešia aj krátke previsy a výborné nájazdové či prechodové uhly, ktoré bude navyše možné ešte trochu vylepšiť prostredníctvom vzduchového podvozka. **Novinka sa nezľakne ani vody. Podľa použitého odpruženia sa brodivosť pohybuje od 850 do 900 mm.** Pridajte k tomu schopnosť ťahať prívesy s hmotnosťou až 3,5 tuny a máte naozaj všestranného bojovníka.
Veľkú pochvalu si zaslúži najmä interiér nového modelu. Dobrou správou je, že za volant by sa po novom mal zmestiť aj normálne vysoký človek s celými nohami, rukami aj hrudníkom. **Sedadlá aj volant sú nastaviteľné vo viacerých smeroch tak ako v každom modernom aute.** Zaujímavá je tiež možnosť vyklopenia tretieho sedadla medzi vodičom a spolujazdcom, ktoré je však vhodné najmä pre deti či domácich miláčikov.
Pri bližšom pohľade na palubnú dosku môžeme zistiť, že **automobilka odstránila manuálnu prevodovku zo svojej ponuky.** Všetky nové verzie sa budú spoliehať na osemstupňový automat od firmy ZF. Pod kapotou je základom dvojlitrový naftový agregát SD4 s výkonom 200 alebo 240 koní a krútiacim momentom 430 Nm. **Benzínovou alternatívou bude pre začiatok 2.0 Si4 s výkonom 300 koní a krútiacim momentom cez 400 Nm.**
Na vrchole bude stáť hybridný radový šesťvalec s maximálnym výkonom až 400 koní a krútiacim momentom 550 Nm dostupným už od 2 000 ot./min. Najsilnejší motor rozbehne krátky Defender na stovku za 6 sekúnd, najslabší diesel to zvládne do desiatich sekúnd. **Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať od 175 do 208 km/h v závislosti od výbavy a motora.** Ceny v zahraničí začínajú od 45 000 eur v najlacnejšej konfigurácii, Slovenské ceny ešte nie sú dostupné.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.