Jeremy Clarkson o tom, ako vylepšiť F1: Ferrari aj Mercedes majú ísť do…

„Keď sa to Ferrari nepáči, nech idú do r*ti. Keď sa to nepáči Mercedesu, nech ide do r*iti,“ povedal Jeremy Clarkson vo videu, na ktorom mal povedať svoj názor na aktuálne pravidlá F1 a odpovedať na otázku, ako tento šampionát vylepšiť.
Vydané  Text: 

Tvrdé slová a vulgarizmy sú pre Clarksona typické a preto nás neprekvapujú. Ale aj on to občas preženie, čoho dôkazom je priložené video. Jeremy Clarkson odpovedal na nieľkoľko otázok súvisiacich so šampionátmi F1. A nešetril kritikou, zameral sa najmä na príliš vysokú zameranosť vedenia na bezpečnosť. Clarkson by chcel mať z F1 divácky atraktívny šport, v ktorom nie je núdza o kontaktné súboje, hlučné motory a akciu. „Radšej sa budem pozerať, ako rastie toto, než sledovať preteky F1,“ tvrdí Clarskon a prstom ukazuje na kvetináč s červeným svetom položeným na kaviarenskom stole. Kvet stojí hneď vedľa pohára s ružovým vínom. „A to som miloval preteky formule 1,“ dodáva Clarkson. Podľa jeho slov by sa mala F1 zbaviť stewardov, monoposty by mali byť v kolíziách odolnejšie, nebezpečná jazda by mala byť hodnotená kladnými bodmi a prepracovať divácku stránku pretekov podľa vzoru kriketu. Pritom si Clarkson nekladie servítku pred ústa, keď hovorí o tom, ako sa Ferrari a Mercedes bránia svojimi marketingovými stratégiami. „Spravte z toho poriadny šport, nie bezpečnostné cvičenie!“ Súhlasíte s Clarksonom? Naozaj je šampionát F1 divácky neatraktívny a nudný? **Ak vám video nejde prehrať**, pozrite si ho [s českými titulkami na stránke videacesky.cz](https://videacesky.cz/video/jeremy-clarkson-vysvetluje-co-je-spatne-s-formuli-1)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.