Fernando Alonso už testuje Toyotu Hilux na Dakar!

„Podrobí sa preto intenzívnemu tréningovému programu s Toyotou Hilux na území Európy, Afriky a Stredného východu, aby sa zoznámil s nárokmi súťaží rely.“
Vydané  Text: 

Po úspešnom pôsobení vo svetovom šampionáte vytrvalostných súťaží FIA 2018/19 sa Fernando Alonso v nadchádzajúcich mesiacoch opäť chystá spojiť sily s tímom TOYOTA GAZOO Racing, a to v rámci série testov Toyoty Hilux, vozidla s predpokladaným nasadením do budúcej dakarskej rely. V priebehu najbližších piatich mesiacov bude Alonso úzko spolupracovať so spoločnosťou TOYOTA GAZOO Racing a jej tímom pre dakarskú rely. Podrobí sa preto intenzívnemu tréningovému programu s Toyotou Hilux na území Európy, Afriky a Stredného východu, aby sa zoznámil s nárokmi súťaží rely.
Dvojnásobný víťaz pretekov 24 hodín Le Mans a držiteľ majstrovského titulu zo svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA, dvojnásobný majster sveta Formuly 1 a víťaz pretekov 24 hodín v Daytone, sa pokúsi opäť posunúť svoje jazdecké schopnosti v teréne, aby sa dokázal vysporiadať s tými najnáročnejšími podnikmi motoristického športu. Fernando bude pokračovať 20. – 23. augusta v juhoafrickej púšti a potom sa od 13. do 14. septembra prvýkrát (mimo súťaže) zúčastní tohtoročných pretekov Harrismith 400 v Juhoafrickej republike, ktoré sú piatym kolom juhoafrickej série (SACCS).
Vozidlá Toyota sa na Rely Dakar tešia stabilnej obľube u súkromných aj továrenských tímov. Napríklad v ročníku 2019 budú tvoriť viac než štvrtinu z celkového počtu nasadených vozidiel v kategórii automobilov. Toyota Hilux v rukách Nassera Al-Attiyaha z Kataru, niekdajšieho olympionika a súčasnej legendy súťaží rely, vybojovala pre tím TOYOTA GAZOO Racing v tohtoročnej Rely Dakar prvé celkové víťazstvo. Ročník 2020 opäť načne v histórii Rely Dakar novú kapitolu, pretože sa prvýkrát od svojho vzniku v roku 1978 a po úspešnej dekáde v Latinskej Amerike presúva do Saudskej Arábie.
**Fernando Alonso**: „Od novembra 2017, keď som v Toyote jazdil prvý raz, sme spoločne dosiahli nesmierne veľa, vrátane dvoch víťazstiev v Le Mans za sebou, zisku titulu majstra sveta v súťaži tímov, resp. titulu pre súťažných jazdcov – spoločne s mojimi tímovými kolegami Sébastienom a Kazukim. Začiatkom tohto roku som si trochu vyskúšal terénne jazdy a odniesol som si z toho dobré pocity, na ktoré chcem nadviazať. Bolo mi jasné, že to bude úplne odlišná skúsenosť so strmou krivkou učenia, ale v Hiluxe som sa skrátka cítil skvelo, ohromne rýchlo som získal istotu za volantom a zlepšoval som sa s každou jazdou. Veľmi sa teším na niekoľko budúcich mesiacov tréningu, keď sa budem zoznamovať s Hiluxom a spolupracovať s tímom. Vždy som sa snažil hľadať nové výzvy v rôznych disciplínach a teraz som vo skvelom tíme, aby som to mohol uskutočniť.“ **Glyn Hall, šéf tímu**: „V marci sme v Juhoafrickej republike absolvovali úspešné dvojdenné hodnotenie s Fernandom v našej víťaznej Toyote Hilux z Dakaru, čo sa ukázalo ako cenná tréningová skúsenosť. Fernando si testovanie dokonale užil, a navyše sme boli svedkami toho, ako sa po každom sadnutí za volant dokázal prispôsobiť a zlepšiť. Bolo zrejmé, že Fernando prišiel na testovanie dobre pripravený a zároveň ochotný osvojiť si všetko, čo sme mu ukázali. Súťaže rely sú pre Fernanda novinkou, ale som si istý, že má schopnosti a snahu sa s touto výzvou úspešne popasovať. Ako úradujúci šampióni z Dakaru s dlhou históriou v súťažiach rely sme presvedčení o tom, že sa nám bude s Fernandom dobre spolupracovať a v niekoľkých budúcich mesiacoch mu dodáme potrebnú sebaistotu pre ostré preteky rely.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.