Spoločnosť Mitsubishi sa venuje výskumu a vývoju elektromobilov už od roku 1966 a dnes stále predávaný model i-MiEV je výsledkom viac ako 50 rokov vývoja.
Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oslavuje 10 rokov od uvedenia mestského vozidla i-MiEV s nulovými emisiami, ktoré pripravilo pôdu automobilovému priemyslu pri zásadnej zmene jeho smerovania k sériovo vyrábaným elektromobilom (EV).
i-MiEV si postupne získal povesť modelu schopného ponúknuť ekologickú prevádzku, tichý chod a dobré jazdné schopnosti s minimálnym dopadom na životné prostredie. Modelu i-MiEV sa dostalo uznania nielen pre jeho ekologické prednosti, ale aj spoľahlivé služby v štátnej správe mnohých krajín, rovnako tak ako vo vozových parkoch taxislužieb, autopožičovní a pod.
Okrem toho sa i-MiEV ukázal ako dôležitý pomocník pri odstraňovaní následkov prírodných katastrof, v podmienkach keď nedostatok benzínu bráni v používaní vozidiel so spaľovacím motorom.

Pohonné ústrojenstvo i-MiEV taktiež našlo uplatnenie v úžitkovom vozidle Minicab MiEV, ktoré bolo uvedené na trh v roku 2011. Spoločnosť MMC tento rok v septembri dodá japonskej pošte 1 200 takýchto vozidiel. Minicab MiEV je aj napriek svojim malým rozmerom dostatočne priestranný pre účely zabezpečenia doručovateľských služieb v mestách.

i-MiEV priniesol na trh hneď niekoľko inovácií, vrátane využívania vyspelých lítium-iónových batériových modulov a dobíjania pomocou elektrického rozhrania CHAdeMO a Type1.
Celosvetové úhrnné predaje modelov i-MiEV a Minicab MiEV za 10 rokov od uvedenia už presiahli 31-tisíc vozidiel (údaj ku koncu apríla 2019).

Dôležitou skutočnosťou je fakt, že i-MiEV urýchlil výskum a vývoj spoločnosti MMC na poli pohonných jednotiek pre elektromobily, čo v roku 2013 priamo vyústilo do uvedenia modelu Outlander PHEV s pokrokovým hybridným pohonom, ktorý kombinuje elektromotory a benzínový motor. Uplynulé štyri roky za sebou (2015-2018) zároveň predstavuje Outlander PHEV najpredávanejšie plug-in hybridné vozidlo na európskych trhoch.
Batéria modelu i-MiEV s kapacitou 16 kWh spoločne s kompaktným elektromotorom na zadnej náprave poskytuje vozidlu vynikajúce jazdné schopnosti a dojazd 160 km (korelovaná hodnota podľa NEDC), resp. 105 km (podľa WLTP). Vozidlo je vďaka svojim kompaktným rozmerom skvele využiteľné v meste, pričom zároveň ponúka dostatok miesta pre štvoricu cestujúcich vďaka inteligentne obostavanému priestoru.
V súlade s rastúcim dopytom po elektromobiloch pracuje spoločnosť MMC na komerčnom využití technológií V2H a V2G (Vehicle to Grid, vozidlo verzus elektrická sieť) s cieľom ďalej rozvíjať a presadzovať využitie elektromobilov a plug-in hybridov (PHEV). Výrobca toto vníma ako ďalší krok na ceste do novej epochy definovanej úzkym prepojením medzi automobilom a človekom, resp. spoločnosťou a životným prostredím.
Zdroje: tlačová správa Mitsubishi, JATO Dynamics Limited