PSA pomaly likviduje pôvodný Opel, ukončuje výrobu ďalšieho populárneho modelu:

Poďme sa v rýchlosti pozrieť na modelovú ponuku nemeckej automobilky Opel. **Po prevzatí koncernom PSA došlo k pomerne rýchlej obmene ponúkaných vozidiel, pričom kooperácia pri vývoji nových áut prebiehala ešte pred oficiálnym prevzatím značky.** Francúzsku príchuť tak majú najmä SUV modely Crossland X a Grandland X, ktoré využívajú prvky značiek Peugeot a Citroën. Okatý rebranding sa týkal… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Poďme sa v rýchlosti pozrieť na modelovú ponuku nemeckej automobilky Opel. **Po prevzatí koncernom PSA došlo k pomerne rýchlej obmene ponúkaných vozidiel, pričom kooperácia pri vývoji nových áut prebiehala ešte pred oficiálnym prevzatím značky.** Francúzsku príchuť tak majú najmä SUV modely Crossland X a Grandland X, ktoré využívajú prvky značiek Peugeot a Citroën. Okatý rebranding sa týkal aj Comba či Zafiry Life a čoskoro príde na trh nová Corsa, ktorá je len prezlečeným Peugeotom 208. **K pôvodným modelom tak môžeme zaradiť už len Insigniu, Astru a malého Adama,** ktorého koniec sa nebezpečne približuje. Možno ste si všimli, že sme pri uvádzaní modelov opomenuli napríklad Mokku X. Dôvod je jednoduchý – aj tento model sa stal minulosťou. Prišli sme na to náhodou pri prehliadaní stránok výrobcu. **Európsky Opel ukončenie predaja Mokky X oficiálne nekomentoval, a to k rozhodnutiu o zastavení výroby došlo vraj už v marci.** Mokka X sa vyrábala v Španielsku a Južnej Kórei, vo svete sa predávala pod značkami Opel, Buick a Vauxhall. Nástupca dorazí budúci rok a bude vznikať vo francúzskom závode PSA na rovnakej linke po boku DS 3 Crossback, s ktorým bude zdieľať techniku. A to nielen platformu CMP, ale aj pohonné ústrojenstvo vrátane toho elektrického.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.