Mazda ide proti prúdu, chystá nové šesťvalce a pohon zadných kolies! Pozrite si detaily:

Mnohí fanúšikovia šoférskych modelov plačú nad downsizingom a znižovaním počtu valcov, čoskoro by sa však mala karta obrátiť v prospech petrolheadov. Vďačiť za to môžeme rozhodnutiu japonskej automobilky Mazda, ktorá **sa tvrdohlavo púšťa do vývoja šesťvalcových agregátov s radovým usporiadaním.** Japonci zároveň otvorene hovoria aj o pohone zadnej nápravy vo viacerých budúcich modeloch značky. Tým sa chce značka… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Mnohí fanúšikovia šoférskych modelov plačú nad downsizingom a znižovaním počtu valcov, čoskoro by sa však mala karta obrátiť v prospech petrolheadov. Vďačiť za to môžeme rozhodnutiu japonskej automobilky Mazda, ktorá **sa tvrdohlavo púšťa do vývoja šesťvalcových agregátov s radovým usporiadaním.** Japonci zároveň otvorene hovoria aj o pohone zadnej nápravy vo viacerých budúcich modeloch značky. Tým sa chce značka priblížiť k prémiovej konkurencii a zvýšiť prestíž svojich automobilov na trhu. Na upresnenie toho, ako chcú túto víziu pretaviť do skutočnej podoby, si ešte nejakú chvíľku budeme musieť počkať. **Špekuluje sa nad možnými modulárnymi vlastnosťami agregátov Skyactiv-X a Skyactiv-D.** Takýmto spôsobom by Mazda dokázala upraviť nedávno predstavené štvorvalcové agregáty jednoduchým pridaním valcov, čím sa zároveň zväčší aj samotný zdvihový objem spomínaných motorov. **Týmto jednoduchým spôsobom môže automobilka rýchlo doplniť svoju ponuku o benzínový aj naftový radový šesťvalec s objemom 3.0 a 3,6-litra.** Japonci by teda nemuseli zdĺhavo vyvíjať úplne nové pohonné jednotky, ktoré by si s najväčšou pravdepodobnosťou Mazda ani nemohla dovoliť. Značka si zároveň uvedomuje to, že emisné limity sú stále prísnejšie a bez elektrifikácie v Európe nepochodí. Dá sa pritom predpokladať, že práve v tejto otázke **dôjde k spolupráci si Toyotou, s ktorou by mohla vyvinúť nové mild-hybridné systémy so 48-voltovým okruhom,** prípadne plug-in hybridnú techniku pre väčšie modely.

Jazdíte v nízkych otáčkach? Šetrnou jazdou si ničíte motor!

Aj keď klasické spaľovacie motory stále pracujú na nezmenenom princípe, **kvôli rozsiahlym technickým úpravám a modifikáciám sa k moderným agregátom už nemôžeme správať rovnako ako v kedysi.** Kým väčšina motoristov si pod slovom „šetrná jazda“ predstaví nízke otáčky a pomalú rýchlosť, dnes môže podobné zaobchádzanie z dlhodobého hľadiska nielen zvýšiť spotrebu ale dokonca zničiť motor. Šetrná jazda sa... Prečítať celé




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.