Aktuality

Mazda ide proti prúdu, chystá nové šesťvalce a pohon zadných kolies! Pozrite si detaily:

Mnohí fanúšikovia šoférskych modelov plačú nad downsizingom a znižovaním počtu valcov, čoskoro by sa však mala karta obrátiť v prospech petrolheadov. Vďačiť za to môžeme rozhodnutiu japonskej automobilky Mazda, ktorá sa tvrdohlavo púšťa do vývoja šesťvalcových agregátov s radovým usporiadaním. Japonci zároveň otvorene hovoria aj o pohone zadnej nápravy vo viacerých budúcich modeloch značky. Tým sa chce značka priblížiť k prémiovej konkurencii a zvýšiť prestíž svojich automobilov na trhu.

Na upresnenie toho, ako chcú túto víziu pretaviť do skutočnej podoby, si ešte nejakú chvíľku budeme musieť počkať. Špekuluje sa nad možnými modulárnymi vlastnosťami agregátov Skyactiv-X a Skyactiv-D. Takýmto spôsobom by Mazda dokázala upraviť nedávno predstavené štvorvalcové agregáty jednoduchým pridaním valcov, čím sa zároveň zväčší aj samotný zdvihový objem spomínaných motorov. Týmto jednoduchým spôsobom môže automobilka rýchlo doplniť svoju ponuku o benzínový aj naftový radový šesťvalec s objemom 3.0 a 3,6-litra. Japonci by teda nemuseli zdĺhavo vyvíjať úplne nové pohonné jednotky, ktoré by si s najväčšou pravdepodobnosťou Mazda ani nemohla dovoliť.

Značka si zároveň uvedomuje to, že emisné limity sú stále prísnejšie a bez elektrifikácie v Európe nepochodí. Dá sa pritom predpokladať, že práve v tejto otázke dôjde k spolupráci si Toyotou, s ktorou by mohla vyvinúť nové mild-hybridné systémy so 48-voltovým okruhom, prípadne plug-in hybridnú techniku pre väčšie modely.

Prečítajte si aj:


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie