Toto je nový bestseller: vylepšený Renault Captur dostal mimoriadnu techniku
Základom bude benzínový motor, v ponuke však bude aj tradičná nafta a o rok si Captur kúpite aj ako plug-in hybrid!
Vydané Text: Erik Stríž
Novinka pritom vychádza v ústrety stratégii francúzskeho výrobcu s názvom Drive the Future (2017–2022) a dokonca je považovaný za kľúčový model celej tejto plánovacej koncepcie. Jej tri hlavné piliere sú elektrifikácia, konektivita a autonómna prevádzka. Na elektrifkáciu Capturu si síce počkáme ešte rok a úplne autonómnej jazdy sa nedočkáme vôbec, ale minimálne po stránke konektivity ponúka crossover veľmi veľa. Je vybavený systémom Renault EASY CONNECT a ako elektricko-benzínový plug-in hybrid príde na trh už budúci rok.
### Opäť väčší
Nie je pravidlom, že by sa automobily každou novou generáciou zväčšovali, ale Captur predsa len narástol. Do dĺžky dokonca až o desať centimetrov a objem batožinového priestoru sa zväčšil o 50 litrov. Rovnako ako v prvej generácii aj táto druhá ponúka posuvný druhý rad sedadiel, rozsah pohybu je až 18 centimetrov. Vďaka tomu viete podľa potreby upravovať veľkosť kufra v nepriamej úmere k priestoru na zadných sedadlách.
Nový Captur stojí na novej modulárnej platforme CMF-B, ktorú využíva aj nová generácia Clia. Táto platforma je ľahšia, umožňuje dosahovanie lepšej aerodynamiky podvozka, svojím dizajnom znižuje spotrebu paliva i produkcie oxidu uhličitého. Zaujímavosťou je, že pri stavbe platformy z vysokopevnostnej ocele sa využívajú aj lepené spoje, vďaka čomu sa znižuje hmotnosť.
### Motory
Na začiatku predaja bude druhá generácia Renault Captur k dispozícii s benzínovými a naftovými motormi.
Základom je TCe 100, čo je litrový trojvalcový benzínový motor s max. výkonom rovných 100 k a max. krútiacim momentom 160 Nm. V porovnaní s prechádzajúcim motorom TCe 90 sa jedná o nárast výkonu o 20 koní a krútiaceho momentu o 20 Nm.
Verzia TCe 130 GPF ponúkne max. výkon 130 koní a max. krútiaci moment až 240 Nm. Bude ho možné konfigurovať s 6-stupňovým manuálom a 7-stupňovým automatom.
Najvýkonnejším benzínovým agregátom bude 1,3-litrový TCe 155 GPF (155 k, 270 Nm) so 7-stupňovým automatom.
Jedinými naftovými jednotkami v ponuke Capturu budú 1,5-litrové motory Blue dCi s maximálnymi výkonmi 95 a 115 koní.
Plug-in hybrid E-TECH príde v roku 2020 a umožní čisto elektrický dojazd na úrovni až 45 kilometrov pri max. rýchlosti 120 km/h. Využíva rovnaký technologický základ ako plug-in hybridné Clio. Akumulátory v tomto PHEV vozidle majú kapacitu 9,8 kWh a poháňajú až dva elektrické motory, základnou pohonnou jednotkou však bude 1,6-litrový benzínový motor.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk