Druhé víťazstvo v rade pre Tänaka a Toyotu Yaris WRC

Ott Tänak s tímom TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) oslavuje už druhé víťazstvo na posledných dvoch podujatiach – a celkovo tretie v roku 2019 – po zaslúženom prvom mieste na Portugalskej rely.
Vydané  Text: 

Tänak, ktorý išiel na čele pretekov už od piatkového tretieho meraného úseku, vstupoval do pätice rýchlostných skúšok posledného dňa pretekov s náskokom 4,3 sekundy pred stajňovým kolegom Krisom Meekem, ktorý si pred tretím v poradí držal náskok púhych 4,9 s. Obaja jazdci dokázali svoju výhodu zvýšiť vďaka intenzívnemu úsiliu v prvých troch meraných úsekoch, keď zakaždým dosiahli dva najrýchlejšie časy. Meeke potom išiel v predposlednej rýchlostnej skúške do hodín, čím sa prepadol na tretie miesto, ale, bohužiaľ, na začiatku posledného meraného úseku nabehol na peň stromu vo vnútornej časti zákruty a musel z pretekov odstúpiť.
Tänak s navigátorom Martinom Järveojom dokonale kontrolovali posledné dva merané úseky na ceste k víťazstvu s náskokom 15,9 sekundy a súčasne zaznamenali tretí najrýchlejší čas (3 bonusové body) v záverečnej Power Stage, čo Tänakovi zabezpečilo pozíciu iba dva body za lídrom rebríčka pretekárskych jazdcov šampionátu – v očakávaní ďalšieho kola na Sardínii. Po nútenom ukončení jazdy pred sobotňajším posledným meraným úsekom potom Jari-Matti Latvala v nedeľu opäť vyrazil na trať a posunul sa o štyri pozície na celkovo siedme miesto. Súčasne s tým zaznamenal cenné body do majstrovstiev továrenských tímov, kde Toyota zmenšuje odstup za prvým v poradí.
### KONEČNÁ KLASIFIKÁCIA, PORTUGALSKÁ RELY 1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3 hod 20 min 22,8 s 
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +15,9 s
3 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +57,1 s
4 Teemu Suninen/Marko Salminen (Ford Fiesta WRC) +2 min 41,5 s
5 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +7 min 8,3 s
6 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5 Evo) +10 min 34,2 s
7 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +11 min 28,2 s
8 Jan Kopecký/Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) +11 min 41,9 s
9 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Škoda Fabia R5) +12 min 46,3 s
10 Emil Bergkvist/Patrik Barth (Ford Fiesta R5) +14 min 28,4 s
Odstúpil: Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC)

### A čo bude nasledovať? Talianska rely na Sardínii (13. – 16. júna) pozostáva z rýchlych a úzkych ciest s jemným piesočnatým povrchom, ktorý ustupuje s každým prechádzajúcim vozidlom a mení sa na kamenistú trať s vyjazdenými koľajami. Každá nepozornosť jazdca môže byť rýchlo potrestaná odhalenými balvanmi alebo stromami pozdĺž trate. Možno tiež očakávať vysoké teploty, ktoré sú ďalšou komplikáciou pre vozidlá a ich obutie.
### Citácie #### Tommi Mäkinen (šéf tímu) „Je to ďalšie úžasné víťazstvo pre Otta i celý tím. Bol naozaj silný, od piatka viedol, hoci vyrážal na trať ako druhý. Všetko skvele zvládol aj za skutočne náročných podmienok. Spoločne s Martinom odviedli výbornú prácu. Naše výkony boli po celý víkend veľmi dobré: videli sme, že aj ostatné dve vozidlá boli dosť rýchle na stupne víťazov. Bohužiaľ, Jari-Matti sa musel potýkať s problémom a Kris včera urobil malú chybu, ktorá ho však veľa stála. V oboch bodovaniach šampionátu však všetko ide správnym smerom a veríme si aj naďalej.“ #### Ott Tänak (jazdec, vozidlo č. 8) „Je to skvelý pocit, stáť dnes na najvyššom stupienku pre víťazov. Bol to dlhý a veľmi náročný víkend, určite najťažšie víťazstvo, ktoré som kedy dosiahol. Náš výkon bol už od piatka veľmi dobrý, najmä vzhľadom na naše postavenie na trati. V sobotu sme museli naozaj veľa tlačiť na pílu, ale dnes všetko prebiehalo hladko a mali sme rýchlosť. V prvej rýchlostnej skúške som si trochu dával pozor, pretože na trati bola kopa zradného prachu a veľa toho nebolo vidieť, ale potom sme už mohli bezpečne zatlačiť a zvýšiť si náskok. V šampionáte je poradie dosť tesné, ale myslím si, že pred Sardíniou máme dobrú pozíciu.“ #### Jari-Matti Latvala (jazdec, vozidlo č. 10) „Je dobré, že sme dnes opäť mohli vyjsť na trať a naším cieľom bolo prebojovať sa späť do desiatky najlepších a získať nejaké body. Bohužiaľ sme sa v Power Stage nemohli usilovať o lepší čas: počas mojej jazdy sa mávalo červenou zástavkou kvôli vozidlu, ktoré pred nami blokovalo trať. Nakoniec sme sa však dokázali vyšplhať späť na siedme miesto v celkovom poradí a získať pár dôležitých bodov, najmä pre tím. Osobne nemôžem byť s výsledkom spokojný, pretože včera sme išli naozaj výborne. Avšak rýchlosť tam je, čo je veľmi dôležité. Vieme teda, že vozidlo je dosť rýchle. Teraz sa už teším ďalej a verím, že nás čaká niekoľko rely s dobrými výsledkami.“ #### Kris Meeke (jazdec, vozidlo č. 5) „Dnes sa to začalo dobre. Dokázali sme zvýšiť náskok pred ďalším v poradí, a potom sme sa ho len snažili udržať. Bohužiaľ sme v predposlednej ereske išli do hodín, čo nás stálo nejaký čas, aby sme opäť nabrali tempo. Pred záverečnou Power Stage som nemal príliš o čo bojovať, pretože bonusové body pre mňa neboli až také dôležité. Avšak v pravotočivej zákrute sa vo vnútornej časti pod trávou skrýval peň, čo som nemal v poznámkach, a nečakane som ho zachytil. Bola to čisto moja chyba. Hrozne ma to mrzí kvôli celému tímu, pretože sme išli parádnu rely. Teraz musíme postupovať ďalej a odniesť si z tohto víkendu to pozitívne: zatiaľ bol môj najlepší s týmto vozidlom a musíme sa tešiť na ďalší.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.