Revolučné pneumatiky sú tu! Nedostanú defekt a vydržia oveľa dlhšie

Hoci funky vyzerajúce pneumatiky bez vzduchu už nejakú dobu existujú (Michelin ich vyvíja už od roku 2005), žiaden sériový kus ešte nebol namontovaný na bežné cestné auto, ktoré je dostupné pre masy. **Zdá sa však, že to by sa mohlo zmeniť už v roku 2024, keď Michelin a GM oficiálne spustia predaj svojej novej pneumatiky s označením… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Hoci funky vyzerajúce pneumatiky bez vzduchu už nejakú dobu existujú (Michelin ich vyvíja už od roku 2005), žiaden sériový kus ešte nebol namontovaný na bežné cestné auto, ktoré je dostupné pre masy. **Zdá sa však, že to by sa mohlo zmeniť už v roku 2024, keď Michelin a GM oficiálne spustia predaj svojej novej pneumatiky s označením „Uptis“** (unikátny systém pneumatík odolných proti prepichnutiu), ktorá dostatočne replikuje vlastnosti normálnej pneumatiky naplnenej vzduchom. Michelin tvrdí, že pneumatika Uptis dokáže vďaka vylepšeniu materiálu a štruktúry uniesť hmotnosť vozidla pri cestných rýchlostiach. Je totiž vyrobená z kompozitného kaučuku a sklolaminátu z umelej živice. **Predchádzajúce verzie bezvzduchovej pneumatiky totiž nezvládali uniesť takú váhu, ani jazdiť pri dostatočne vysokých rýchlostiach.**
GM a Michelin tvrdia, že riziko defektu bude úplne eliminované (aby nie, keď je to bez vzduchu), ako aj nadmerné opotrebovanie spôsobené podhustením či prehustením pneumatiky. **Tieto problémy sa stanú minulosťou a pneumatiky v konečnom dôsledku vydržia oveľa dlhšie ako tie štandardné.** Ušetria sa tak suroviny, energia a emisie, ktoré sa takto produkujú na výrobu náhrad za 200 miliónov predčasne vyradených pneumatík. Airless pneumatiky budú tiež vhodné aj pre autonómne autá, ktoré „budú vyžadovať takmer nulovú údržbu pneumatík s cieľom maximalizovať ich prevádzkové schopnosti.“

VIDEO: Sedeli sme za volantom Škody Mountiaq! Nie je to len obyčajný pickup.

Študenti strojníckej učňovky v Mladej Boleslavi majú už niekoľko rokov možnosť vyskúšať si na vlastnej koži stavbu skutočného automobilu. **Každý rok prichádzajú s novým modelom, tentokrát sa rozhodli prerobiť populárny Kodiaq na drsný pickup so všetkým, čo potrebujete na prežitie v divočine.** Práce na aute sa začali na jeseň 2018 a študentom zabrali viac ako 2 000 hodín. Výsledok... Prečítať celé




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »