Alfa Romeo má už záchranný plán. Otázka prežitia visí na vlásku

Alfa Romeo oznámila uvedenie svojej rady Bottegafuoriserie na trh, ktorá ohlasuje novú éru individuálnych dizajnov a modelov v limitovanej edícii.
Archív
Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

Alfa Romeo a Maserati určite potrebujú peniaze. Modely, ktoré majú momentálne vo svojom sortimente, sa nepredávajú dobre. Keďže si Taliani nemôžu dovoliť veľké objemy, budú sa snažiť o vysoké marže – konkrétne o limitované edície pre najbohatších zákazníkov.

Za týmto účelom bolo zriadené oddelenie Bottegafuoriserie, ktoré má podľa zástupcov spoločnosti Stellantis byť „novým centrom excelentnosti v automobilovom priemysle“. Poslaním novej jednotky je vytvárať exkluzívne interpretácie ikonických talianskych majstrovských diel.

Sú chvíle, keď sa vášeň spojí s odbornými znalosťami a spoločne vytvoria niečo mimoriadne. V talianskom Motor Valley sa nachádza nové centrum automobilovej excelentnosti: BOTTEGAFUORISERIE  pre značak Alfa Romeo a Maserati. 

Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

V rámci tohto projektu sa Bottegafuoriserie zameria na štyri kľúčové oblasti. Prvou je Bottega, ktorá má za úlohu vytvárať limitované edície modelov pre Alfa Romeo a Maserati.

Ďalšou oblasťou je Fuoriserie, široko chápaná služba personalizácie vozidiel, ktorú bude spravovať „odhodlaný tím dizajnérov, ktorí budú skúmať nové kreatívne štýly a zároveň zostanú verní estetickým kódexom značiek“.
Tretím aspektom je dedičstvo. Maserati aj Alfa Romeo sa môžu pochváliť bohatou a významnou históriou, ktorú si zaslúži zachovanie. Táto iniciatíva bude ponúkať reštaurátorské a certifikačné služby pre klasické vozidlá. Múzeum Alfa Romeo a kolekcia Umberta Paniniho Maserati budú tiež zohrávať úlohu pri zachovaní histórie značky.
Nakoniec je tu motoristický šport. Obe značky majú v úmysle zapojiť sa do rôznych pretekárskych seriálov a potom uplatniť svoje skúsenosti z pretekov vo svojich sériových vozidlách.
Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

Prezident spoločnosti Alfa Romeo a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Maserati, Santo Ficili, povedal: „Toto uvedenie na trh je viac než len začiatkom novej iniciatívy –  symbolizuje novú éru pre Alfu Romeo a Maserati. Predstavuje našu neochvejnú vieru v silu talianskej kreativity, inžinierstva a remeselného spracovania.“

Očakáva sa, že vytvorenie Bottegafuoriserie bude míľnikom v transformácii, ktorá bude definovať budúcnosť značiek Alfa Romeo aj Maserati. Čas ukáže, čo to bude znamenať v praxi.

Zdroje:  media.stellantis.com





Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.