Nové motory od Mazdy produkujú neuveriteľné hodnoty CO2! Toto spôsobila technológia Skyactiv-X

**Filozofia Mazdy sa v posledných rokoch v zásade nemení. Poskytnúť vodičovi zážitok zo športovej jazdy za každých okolností, pri zachovaní prijateľnej spotreby motora.** V posledných rokoch sa čoraz výraznejšie pridáva aj boj s emisiami, k CO2 sa pridali aj emisie NOx. Obe zložky musia výrobcovia znížiť, pribúdajú katalyzátory, pevné časticové filtre budú mať aj benzínové motory. Japonci sa preto rozhodli… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Filozofia Mazdy sa v posledných rokoch v zásade nemení. Poskytnúť vodičovi zážitok zo športovej jazdy za každých okolností, pri zachovaní prijateľnej spotreby motora.** V posledných rokoch sa čoraz výraznejšie pridáva aj boj s emisiami, k CO2 sa pridali aj emisie NOx. Obe zložky musia výrobcovia znížiť, pribúdajú katalyzátory, pevné časticové filtre budú mať aj benzínové motory. Japonci sa preto rozhodli skonštruovať úplne nový motor s označením Skyactiv-X, ktorý bude spaľovať benzín, no svojim kompresným pomerom a spotrebou sa vyrovná vznetovým agregátom. **Zdá sa, že pre motoristov ide o „win-win“ situáciu, kde si môžeme užívať kultivovanosť benzínového motora s nízkymi prevádzkovými nákladmi dieselu.** Ale čo emisie? Na Slovensku ešte stále nie sú až tak dôležité, no v zahraničí zásadne ovplyvňujú výšku cestnej dane pre fyzické a právnické osoby. Od Európske únie dostanú po prstoch aj automobilky, ktorých flotilový priemer emisií presiahne 95 g/km. **V takom prípade budú musieť platiť pokutu za každé jedno predané vozidlo, čo môže zásadne ovplyvniť cenu auta.** Za týmto účelom sa Mazda rozhodla dočasne spojiť pri počítaní emisií s Toyotou, a tým sa vyhla penalizáciám. Mazda však musí aj naďalej pracovať na tom, aby svoj emisný priemer znížila a nový motor Skyactiv-X jej v tom rozhodne pomôže. Napriek tomu, že nejde o plnohodnotný hybrid, **dosiahol nový agregát v testoch hodnotu vypúšťaných emisií len 96 g/km, čo je na benzínový motor s výkonom až 175 koní naozaj výborná, priam nevídaná hodnota.** Tú dosiahol aj vďaka integrácii 24 V systému rekuperácie energie, vďaka čomu môže vozidlo napájať komfortné spotrebiče z rekuperovanej energie. Táto hodnota zároveň slúži ako dôkaz, že spaľovacie motory ešte netreba predčasne odpisovať. My tlieskame Japoncom za to, že sa slepo nevrhli do výroby hybridov či elektromobilov, ale snažia sa naďalej využívať potenciál klasických agregátov a zlepšovať ich efektivitu. -KONIEC ČLÁNKU

PREDSTAVENIE ŠKODY MOUNTIAQ




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.