S akými autami sú najspokojnejší Nemci? Pre niekoho veľké prekvapenie, pre nás ani nie.

Výsledky prieskumu odhalili jednoznačného víťaza. Hodnotiacimi pritom boli reálni majitelia vozidiel, nie novinári.
Vydané  Text: 

Kvalita nemeckých automobilov je nepopierateľná a legendárna, ale ona sama o seba nie je dôvodom k tomu, aby s nimi boli majitelia stopercentne spokojní. Spoločnosť J.D. Power opäť zisťovala, **ktorá automobilka má najspokojnejších zákazníkov**. Tie značky, ktoré sa umiestnili na popredných pozíciách v rôznych kategóriách, získali ocenenie **J.D. Power Awards 2019**. Veľký prieskum spokojnosti sa od roku 2015 vykonáva aj v Nemecku, teda v krajine, ktorá je známa vysokým štandardom svojich automobilov. Lenže existujú značky, ktoré svojou spoľahlivosťou naštrbujú zaužívané dogmy o nemeckej kvalite. Absolútnym víťazom prieskumu J.D. Power sa stala **japonská automobilka Mitsubishi**. Pre niekoho je to veľké prekvapenie, pretože značku veľmi neregistrujú ako konkurenta pre domácich výrobcov, ale pre nás to tak nečakaný výsledok rozhodne nie je. Tieto vozidlá sú skutočne výborné. Mitsubishi navyše v tomto prieskume zvíťazilo už druhýkrát, teda sa nejedná o nejakú náhodičku. Mitsubishi sa svojím úspechom v Nemecku pochválilo v tlačovej správe, ktorú do médií rozposielalo koncom mája. Okrem iného v nej uvádza aj nasledovné: Široko poňatá a dôkladná analýza spokojnosti zákazníkov v roku 2019 vychádza z detailného online dopytovania **12 854 vodičov**, ktorých vozidlá boli prvýkrát registrované medzi novembrom 2015 a januárom 2018. Zhromažďované pritom boli výpovede prvých majiteľov vozidiel starých dva až tri roky, a to k **177 najrôznejším problémovým prvkom**. Z aktuálnej štúdie vychádza Mitsubishi ako **najlepšia značka vôbec** a zároveň aj ako **najlepšia objemová značka**, s výrazným náskokom pred prémiovou značkou s najlepším umiestnením v tejto štúdii. Výsledok bol meraný v takzvanom PP100 (problémy na 100 áut), kde platí, že čím je skóre nižšie, tým je výsledok lepší. Mitsubishi v tomto kontexte obsadilo prvé miesto s **87 PP100**. Značke Mitsubishi gratulujeme k významnému úspechu!

TEST: Mitsubishi Outlander PHEV ide vlastnou cestou! Má v reálnom živote zmysel?

Mitsubishi Outlander PHEV je jednou nohou v budúcnosti, druhou v minulosti. Ide o fascinujúce spojenie moderného hybridného pohonu s tradičným terénnym vozidlom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.