Aký je skutočný dojazd elektromobilov? KIA to vysvetlila veľmi jednoducho

Dojazd na jedno nabitie je azda najviac exponovaná téma súvisiaca s elektromobilmi.
Vydané  Text: 

Elektromobily sú v automobilovom priemysle témou číslo jeden. Dnes považujeme za isté, že počet elektrických áut bude v priebehu nasledujúcich rokov stúpať na úkor tých so spaľovacím pohonom aj napriek tomu, že popri mnohých výhodách prinášajú významné obmedzenia. Je to v prvom rade limitovaný dojazd na jedno nabitie, čo sa podieľa na budovaní nedôvery k novým technológiám pohonu. V druhom rade je to stále vysoká nadobúdacia cena elektrických vozidiel. Cenu v najbližšej dobe automobilové koncerny výraznejšie neovplyvnia, momentálne nie je možné vytvoriť a predávať plnohodnotný elektromobil za menej ako 30-tisíc eur. S tým sa skrátka treba zmieriť, ale limitovaný dojazd je čosi, čo ľuďom spôsobuje ešte väčšie vrásky na tvári. „Veď nie je možné, aby som na aute za viac ako 30- alebo 40-tisíc eur išiel na Makarsku tridsať hodín…“ povie si jeden a celkom oprávnene. S elektromobilom to vychádza približne takto, ak nie je k dispozícii superrýchla nabíjačka.
Do celej veci vnáša o poriadok značka KIA, ktorá tejto a ďalším podobným otázkam o elektromobiloch venovala samostatnú podstránku #GOelectric na svojom webe. V prvej časti sa venuje dojazdu elektromobilu a obavám, či stačí na bežné používanie. KIA uvádza, že polovica jázd autom je kratšia ako osem kilometrov. Môžete nesúhlasiť, že sa to netýka vás, pretože každý deň cestujete z domu a potom z práce na minimálne tridsať kilometrov dlhej trase, ale aj v takomto prípade sú informácie od Kie stále uspokojivé. Elektromobily od značky KIA dosahujú dojazd na úrovni 455 kilometrov, čo je 56-násobok dĺžky takejto osemkilometrovej jazdy autom. Znie to celkom presvedčivo, ale stále platí, že by ste ako eventuálny budúci majiteľ elektromobilu mali okrem finančných možností zvažovať aj práve dojazd vozidla a váš životný štýl. Ak často cestujete do zahraničia (alebo hoci na druhý koniec Slovenska), vlastníctvo elektromobilu vás môže výjsť pekne draho, ak berieme do úvahy čas strávený nabíjaním. Naopak, po finančnej stránke pravdepodobne ušetríte nezanedbateľné peniaze za palivo.

Poznáme ceny elektrickej Kia e-Soul: Konečne ľudový elektromobil!

Elektrické MPV KIA e-Soul dostalo slovenské ceny a nás veľmi potešilo, že nie sú prehnané. Jedná sa o jeden z najdostupnejších plnohodnotných elektromobilov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.