Aktuality

F1 v Číne bola jubilejná, tisíca Veľká cena sa zapísala do histórie

Počas uplynulého víkendu sa Lewis Hamilton natrvalo zapísal do historických tabuliek Formule 1. Štatisticky najlepší jazdec, akého Formula kedy mala, dominantným spôsobom vyhral jubilejnú tisícu Veľkú cenu. Svojím šiestym víťazstvom v Číne a celkovým 75. víťazstvom v kariére sa stal len druhým jazdcom v histórii, po legendárnom Michaelovi Schumacherovi, ktorý odjazdil viac ako 4 000 kôl na vedúcej pozícii počas pretekov Formule 1.

Veľká cena Číny, tretí tohtoročný pretek v kalendári F1, mal tú česť byť dejiskom jubilejných už tisícich pretekov v takmer 70-ročnej histórii tohto motošportu. Podujatie na okruhu v Šanghaji dlhom 5,45 kilometra malo slávnostnú atmosféru a úspechy na týchto pretekoch mali mať o čosi väčšiu hodnotu ako ostatné Veľké ceny.


Tréningy a kvalifikácia počas piatka a soboty boli v znamení konzistentných výkonov Mercedesov s občasnými chvíľkami excelencie monopostov Ferrari. Valtteri Bottas podával počas celého víkendu vynikajúci výkon a v dôležitých momentoch zajazdil časy, ktoré mu zaslúžene priniesli víťazstvo v kvalifikácii a siedmu Pole Position v kariére s časom lepším o 23 stotín sekundy pred jeho tímovým kolegom a úradujúcim majstrov sveta Lewisom Hamiltonom.

Do druhého radu sa postavili monoposty Ferrari, hneď za nimi oba monoposty tímu Red Bull, nasledované trochu prekvapivo monopostami Renaultu.

Vážnejším a nie dobre vyzerajúcim momentom tretieho meraného treningu bola havária Alexandra Albona z tímu Toro Rosso, ktorému sa podarilo zredukovať svoj monopost a úplne minimum, z ktorého sa mu podarilo vyviaznuť bez ujmy na zdraví. Avšak monopost bol v stave, ktorý ukončil jeho kvalifikačné ambície a prinútil ho štartovať z boxov v nedeľňajšom preteku.

Aká teda bola 1 000. Veľká cena?

Pre Mercedes takmer dokonalá. Lewis Hamilton sa ujal vedenia hneď v úvode a udržal si ho až do posledného kola, tesne nasledovaný svojím kolegom Valtterim Bottasom. Tretí štart v tejto sezóne a tretie víťazstvo spôsobom 1-2 pre Mercedes. Jedinečný úspech, prvý od roku 1992, kedy sa naposledy takýto unikátny výsledok na troch po sebe idúcich pretekoch podaril tímu Williams. Hamilton sa ujal vedúcej pozície v priebežnej kvalifikácii pred Bottasom. Mercedes má už 57-bodový náskok pred druhým Ferrari v pohári konštruktérov.

Sebastian Vettel z Ferrari vystúpil po prvýkrát v tejto sezóne na pódium za svoje tretie miesto, čo sa ale nezaobišlo bez napätia v jeho tíme. Charles Leclerc, ktorý mal lepší štart, musel v 11. kole po inštrukciách svojho tímu pustiť Vettela pred seba, na čo nováčik tímu reagoval patričnou nespokojnosťou. Zdá sa, že s pribúdajúcimi dobrými výkonmi Leclerca bude v prípade pokračujúcej tímovej politiky uprednostňujúcej Vettela pribúdať aj vnútorné napätie. Počas víkendu sa znovu objavili špekulácie o budúcnosti Sebastiána Vettela po skončení jeho kontraktu s Ferrari v roku 2020, čo nemecký jazdec odmietol komentovať.

Red Bull mal relatívne dobré preteky. Max Verstappen skončil štvrtý po nevydarenom súboji o tretie miesto s Vettelom, tesne nasledovaný Leclercom na piatom mieste. Pierre Gasly, druhý jazdec Red Bullu, skončil šiesty s extra bodom za najrýchlejšie kolo v pretekoch.

Danielovi Riccardovi sa podarilo konečne dokončiť preteky a bodovať pre Renault na siedmej pozicii. Úspech bol vítaný s opatrným optimizmom, keďže jeho tímový kolega, Hulkenberg, musel opäť predčasne ukončiť preteky s podobnými technickými problémami ako mali oba monoposty v predchádzajúcich pretekoch.

Tím Alfa Romeo vyhral prvý šampionát Formule 1 v roku 1950. Uplynulý víkend, po tisíc Veľkých cenách, Kimi Raikkonen pokračoval v zbieraní bodov pre tento historický slávny tím z deviatej pozície v cieli.

Alexander Albon z Toro Rosso sa po havárii v tréningu a nútenom štarte z boxov prepracoval až na veľmi slušnú celkovú 10. poziciu, kým tím Williams stále nebol schopný konkurovať komukoľvek zo súčasného štartového poľa a skončil beznádejne posledný.

Formula 1 pokračuje o dva týždne pretekmi v Azerbajdžane.


Zdroje:
Info: Formula 1
Images: YouTube, Instagram, Twitter, oficiálne tímové média zdroje ( Ferrari, Mercedes, Red Bull )

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?