Dva týždne od skončenia prvej tohtoročnej Veľkej ceny v Austrálii sa niesli v znamení špekulácií a nekonečných analýz neuspokojivých výkonov tímu Ferrari na okruhu v Melbourne. Bolo až neuveriteľné sledovať aké veľké množstvo expertov a odborníkov na problémy Ferrari sa odrazu našlo. Z niektorých analýz sa zdalo, že ich autori majú lepšie informacie ako samotný tím.
Jediným faktom ale bolo, že iba samotné Ferrari vedelo alebo bolo schopné analyzovať vzniknutú situáciu a nájst riešenie ďalšími pretekmi, ktoré by ho vrátili do formy a k výkonom zo zimných testov v Barcelone.
Aj samotní organizátori úvodných pretekov sa stali terčom kritiky, ktorá pravdepodobne zintenzívnela aj vďaka spektakulárnemu zlyhaniu domáceho favorita Daniela Ricciarda už v prvých metroch po štarte.
Znovu sa otvorila diskusia na tému vhodnosti okruhu v Melbourne na účely pretekov Formule 1. Vo svojej súčasnej podobe trať poskytuje len veľmi málo možností na predbiehanie a niektoré jej ďalšie technicke parametre sú pretekármi a tímami považované za nie práve najvýhodnejšie.
Zdá sa, že aspoň čiastočné úpravy budú v budúcnosti nutné, čo ale opäť zvýši celkové náklady na organizáciu podujatia a tým zintenzívni diskusiu na tému celkovej výhodnosti organizácie Veľkej ceny v Melbourne.
Takže v tieni očakávaní a špekulácií sa seriál Veľkej ceny presunul do malého ostrovného kráľovstva v Perskom zálive, do Bahrainu. Veľká cena sa tu jazdí od roku 2004 na približne 5,5-kilometrovom okruhu. Už tradične sa preteky jazdia v chladnejších večerných hodinách pri umelom osvetlení.
### Tréning a kvalifikácia
Od prvých momentov víkendových tréningov bolo jasné, že Ferrari v Bahraine je iné ako to z predchádzajúcej Velkej ceny v Austrálii.
Monoposty Ferrari dosahovali výkony, podľa očakávaní, podobné tým zo zimných testov v Španielsku a jednoznačne dominovali všetkým tréningom a kvalifikácii.
Časové odstupy medzi červenými monopostami a zvyškom štartového poľa v niektorých momentoch skoro až o jednu sekundu vyvolávali obavy o konkurencieschopnosť ostatných monopostov. Charles Leclerc ukázal svoj talent a senzačne vyhral kvalifikáciu, čím stal sa druhým najmladším jadcom v histórii, ktorý sa postaví na Pole Postion v nedeľňajšom preteku. Držiteľom titulu najmladšieho jazdca na Pole Position je zhodou okolností jeho tímový kolega Sebastian Vettel.
### Preteky
Po senzačnej kvalifikácii sa všeobecne očakávalo, že nedeľňajšie preteky budú jednoznačnou záležitosťou červených monopostov a historickým úspechom nováčika tímu Ferrari.
Hneď po štarte sa Ferrari síce udržalo čele pretekov, Sebastian Vettel predbehol tímového kolegu a prevzal vedenie, ale Charles Leclerc čiastočne stratil tempo a prepadol sa na tretiu pozíciu za Valtterim Bottasom z Mercedesu. To však platilo len chvíľu a už v druhom kole sa Charles Leclerc pretlačil späť na druhú poziciu, konsolidoval svoje svoje tempo a začal zmenšovať odstup za vedúcim Vettelom.
V piatom kole sa Leclerc priblížil na dostatočnú vzdialenosť ku svojmu tímovému kolegovi a vysielačkou oznámil svoj úmysel predbiehať. V nasledujúcom kole sa medzi oboma jazdcami odohral férový súboj, po ktorom sa Leclerc dostal do vedenia a nezadržatelne sa vzďaľoval Vettelovi a zvyšku štartového poľa.
Lewis Hamilton na tretej pozícii postupne znižoval svoju stratu na druhého Vettela a po ukončení svojich druhých zastávok v boxoch obaja jazdci jazdili v tesnom závese za sebou.
V 37. kole sa Hamilton pokúsil, ešte neúspešne, predbehnúť Vettela, ale v nasledujúcom kole sa mu už predbiehaci manéver vydaril a dostal sa na druhú pozíciu v pretekoch. Sebastián Vettel sa v týchto momentoch dopustil chyby, ktorá pripomínala neslávne momenty z druhej polovice minuloročnej sezóny, keď sa jeho monopost sa dostal do šmyku, následkom čoho stratil dosť veľa času.
Krátko na to na rovnom úseku trate vibrácie Vetteloveho auta pripravili **iskrivé divadlo**, pri ktorom stratil predné krídlo svojho monopostu čo ho prinútilo k ďalšej zastávke v boxoch a strate niekoľkých miest v celkovom poradí.
Charles Leclerc si medzitým na vedúcej pozícii udržiaval dostatočný odstup a zdalo so sa, že nič nebude brániť jeho historickému úspechu. V 46. kole, ale jazdec tímu Ferrari hlásil vysielačkou problémy s motorom a čiastočnú stratu výkonu, presnejšie stratu výkonu jedného valca. Priamym následkom čoho bol pokles priemernej rýchlosti na jedno kolo a veľmi rýchla strata časového odstupu pred zvyškom štartového poľa. V nasledujúcich minútach ho ospravedlňujúco predbehol Lewis Hamilton a pár kôl neskôr aj Valtteri Bottas z Mercedesu.
V tých momentoch sa zdalo, že takmer dokonalý víkend sa pre nováčika tímu Ferrari skončí obrovským rozčarovaním. Max Verstappen, na štvrtej pozícii, rýchlo znižoval svoj odstup a pripravoval sa na predbehnutie Leclerca. Ale povestné šťastie v nešťastí zaúradovalo a na trať vyšlo safety car, ktoré spomalilo celé preteky a zabránilo ďalšiemu predbiehaniu alebo zmenám pozícii. Safety car bolo vyslané na trať niekoľko kôl pred koncom ako následok zvláštneho a predčasného ukončenia pretekov oboch žltých monopostov tímu Renault takmer v rovnakom momente a na takmer rovnakom mieste.
Preteky boli následne dojazdené až do konca za asistencie Safety Car, čo umožnilo Charlesovi Leclercovi udržať si tretiu poziciu a tým aj historické miesto na stupni víťazov.
Dá sa povedať, že aj napriek 1-2 víťazstvu Mercedesu bol víkend v Bahraine v znamení tímu Ferrari a hlavne ich nováčika Charlesa Leclerca. Ten ukázal svoj nesporný talent a schopnosti a aj napriek strate víťazstva v úplnom závere potvrdil, že bude serióznym adeptom na víťazstvá v tejto sezóne a dobré celkové umiestnenie v záverečnej kvalifikácii.
**Preteky Formule 1 pokračujú už o necelé dva týždne v Číne. **
Zdroje:
Info: formula1.com
Foto & video:
YouTube, Instagram, Twitter, oficiálne tímové fotografie a video
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.