Aktuality

Na STK po novom každý rok? Internetom sa začína šíriť nová správa, ale je pravdivá iba sčasti

STK každý rok? Facebookom sa šíri nový hoax.

TechnickéTechnické a emisné kontroly sú súčasťou života motoristu prakticky všade vo svete, v rôznych krajinách sa používajú rôzne názvy týchto kontrol a využívajú sa odlišné metódy. Všetky však majú spoločný zámer: umožniť prevádzku iba takých motorových vozidiel, ktoré spĺňajú technické a bezpečnostné štandardy pre používanie na verejných komunikáciách. Takýmto spôsobom sa zabezpečuje ochrana vodiča, posádky vozidla, ostatných účastníkov cestnej premávky, ale aj životného prostredia.

Najnovšie sa na Facebooku začala šíriť informácia, že Európska únia zvažuje zavedenie pravidelných ročných technických kontrol. Novinka by mala platiť paušálne pre všetky vozidlá staršie ako šesť rokov.

STK každý rok? Facebookom sa šíri nový hoax.

Jedná sa o nasledovný úryvok z českého článku:

„V hlavách úředníků Evropské unie se zrodil další šílený nápad. Chtějí z našich kapes vytáhnout další peníze. Tentokrát častějšími technickými kontrolami aut.

Podle předlohy budou muset všechna vozidla starší šesti let na STK jednou za rok. Návrh Evropské komise má podle Českého rozhlasu dnes projednat Evropský parlament. Pokud návrh projde, bude platit předpis i v České republice.“ (teda by mal prirodzene platiť aj na Slovensku)

Tento text je v skutočnosti úryvkom z článku TV Nova s názvom „V EU se zbláznili: Na technickou kontrolu aut nás poženou KAŽDÝ ROK!“, ktorý vyšiel ešte v roku 2013 a ako posledný dátum aktualizácie má uvedený 2.7.2013.

STK každý rok? Facebookom sa šíri nový hoax.

Jedná sa teda o viac ako päťročnú správu, ktorá reagovala na vtedajšie úvahy o častejších technických kontrolách. Ako dnes vieme, tento zámer v uvádzanom rozsahu neprešiel a dnes platí, že vozidlá staršie ako štyri roky navštevujú stanice technickej kontroly (STK) v dvojročných cykloch, v prípade motorových vozidiel s nezdokonaleným emisným systémom sa EK vykonáva každý rok. To sú vozidlá bez katalyzátora, resp. s neriadeným katalyzátorom.

Zásadných zmien v pravidelnosti technických a emisných kontrol sa teda zatiaľ nemusíme obávať.


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.