Taliani predviedli najkrajšie dvojdverové kupé sveta! Z DaVinci vám padne sánka

Nádherné Gran Turismo inšpirované odkazom DaVinciho s dĺžkou takmer päť metrov.
Vydané  Text: 
Päťsté výročie smrti Leonarda DaVinciho si spoločnosť Italdesign Giugiaro uctila predstavením koncepčného automobilu s názvom DaVinci, ktorým dokonale zhodnotila svoje vyše 50-ročné skúsenosti s navrhovaním dizajnu automobilov. Dejiskom premiéry konceptu sa stal ženevský autosalón. Predné partie, najmä Full LED svetlomety, môžu vzdialene pripomínať napríklad KIA Stinger, v porovnaní s juhokórejským športovo ladeným liftbackom tomuto talianskemu konceptu chýba podstatný prvok prednej masky: gril chladiča. Dôvod je ten, že odprezentovaný DaVinci predný chladič nepotrebuje, pretože jeho ho poháňa elektrina. O pohon automobilu sa stará elektrický hnací systém pozostávajúci z dvoch motorov umiestnených priamo na nápravách, akumulátory sa nachádzajú v podlahe. Italdesign ale nedal zbohom ani spaľovacím agregátom, podľa vlastných slov počítal aj s inštaláciou benzínového osemvalca V8, v medzinárodnej tlačovej správe sa dokonca zmieňuje o manuálnej prevodovke. Zdvihový objem osemvalca štyri litre napovedá o vysokom maximálnom výkone, ktorý však Italdesign neupresňuje.
Štvormiestne GT je vybavené krídlovými dverami v štýle Tesla Model X a Mercedesu SLS, má celkovú dĺžku 4 981 mm, šírku 2 124 mm a svetlú výšku 119 mm. Je zrejmé, že slovenské cesty nebudú pre Italdesign DaVinci ideálnym prostredím na jazdu. Výrobca pritom uvádza, že jeho zámerom bolo vytvoriť síce exkluzívne vozidlo, ale s ohľadom na možnosť každodenného dochádzania do práce. Rázvor kolies dosahuje rovných 2 900 mm.
Koncept Italdesign DaVinci vyniká nielen vzhľadom prémiového kupé s dvomi bočnými dverami, ale aj výrazne prémiovým charakterom, modernými technológiami a plnohodnotným štvormiestnym interiérom. Ten je nápadne futuristický, obsahuje minimálne štyri displeje a paletu senzorových tlačidiel na volante a stredovej konzole. Do druhého radu sedadiel sa usadia dve osoby, pričom do vozidla môžu nastupovať tradične až po sklopení sedadla vodiča a jeho spolujazdca. Do alcantary sú čalúnené nielen sedadlá, ale aj celá palubná doska so stredovou konzolou. Aj tento nie práve nepodstatný detail má svedčiť o prémiovosti vozidla.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »