Poznáme výhercu ankety Európske auto roka 2019! Víťazstvo bolo tesné:

Večer pred oficiálnym otvorením ženevského autosalónu sa niesol už tradične v duchu odovzdávania cien pre Európske auto roka 2019. Medzi tohtoročnými finalistami bolo naozaj z čoho vyberať. **Okrem trendu SUV sa do prvej sedmičky dostal aj zástupca elektromobilov a priestor dostalo aj športové kupé.** Konkrétne proti sebe bojovali francúzska Alpine A110, SUV Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Kia Ceed,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Večer pred oficiálnym otvorením ženevského autosalónu sa niesol už tradične v duchu odovzdávania cien pre Európske auto roka 2019. Medzi tohtoročnými finalistami bolo naozaj z čoho vyberať. **Okrem trendu SUV sa do prvej sedmičky dostal aj zástupca elektromobilov a priestor dostalo aj športové kupé.** Konkrétne proti sebe bojovali francúzska Alpine A110, SUV Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Kia Ceed, elektromobil Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz triedy A a krásny Peugeot 508. Samotný súboj bol nakoniec veľmi napínavý a na prvej priečke skončili hneď dve, filozoficky úplne odlišné vozidlá. Rovnakých 250 bodov totiž získal elektrický Jaguar aj Alpine A110. Nakoniec rozhodol počet umiestnení na prvej priečke novinárov rozdelených podľa krajín. **Definitívnym víťazom sa tak stal Jaguar I-Pace (18 bodov), Alpine zaostávala o dva body.** Tretia priečka patrila s 247 bodmi Kii Ceed, nasledoval Ford Focus s 235 bodmi, Citroën C5 Aircross s 210 bodmi. Predposledné miesto patrilo Peugeotu 508 (192 bodov) a posledná priečka putovala do Nemecka za Mercedesom triedy A (116 bodov).




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.