Londýn zavádza novú nízkoemisnú zónu a diskrimináciu naftových áut. Pozrite sa na obmedzenia v praxi.
Na Slovensku by bolo zavedenie podobných opatrení problém pre jeden zásadný nedostatok.
Vydané Text: Erik Stríž


**Euro 3 a staršie**: motocykle, mopedy, trojkolky a štvorkolky
**Euro 4 a staršie**: benzínové autá, vany, minibusy a špeciálne vozidlá
**Euro 6 a staršie**: naftové autá, vany, minibusy a špeciálne vozidlá
**Euro VI a staršie**: nákladné vozidlá, kamióny, vozidlá nad 3,5 tony a autobusy nad 5 ton
**Tarify sú iba dve:**
12,50 britských libier pre denný vstup do zóny pre vozidlá do 3,5 tony
100 britských libier pre denný vstup do zóny pre vozidlá nad 3,5 tony a autobusy nad 5 ton
Poplatky nahradia súčasný platobný systém T-Charge.
Výnimky majú taxislužby, telesne hendikepovaní občania a návštevníci, rezidenti, nerezidenční držtelia tzv. Blue Badges a vozidlá určené na prevoz osôb na invalidných vozíkoch. Centrom mesta sa však zóna ULEZ v Londýne neskončí. Vedenie mesta už dnes plánuje rozšíriť túto novú nízkoemisnú zónu aj na širšie centrum, Londýn na svojich oficiálnych stránkach uvádza ako dátum rozšírenia zóny 25. október 2021. Na webstránkach Londýna sme sa dočítali, že všetky výnosy z uvedených poplatkov budú presunuté do spoločnosti Transport for London (TfL), ktorá ich investuje do údržby verejnej dopravy a redukcie emisií vlastných dopravných prostriedkov.

Zdroj informácií: City of London

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk