Aktuality

Atmosféra definitívne končí! Dacie dostanú nové motorizácie s vyšším výkonom.

Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe S&S - Rumunský hipster
TEST DACIA DUSTER

Obľúbená Dacia Duster sa v súčasnosti predáva len s dvoma motormi. Na výber tak záujemcovia majú obľúbenú benzínovú atmosférickú 1,6-ku SCe alebo nový vznetový turbodiesel 1.5 Blue dCi. Najnovšiu emisnú normu Euro 6d-TEMP však spĺňa len naftový agregát a automobilka už teraz pripravuje náhradu za základnú benzínovú motorizáciu, ktorej výrobu definitívne ukončia v priebehu tohto roka.

Na miesto atmosférickej jednotky príde do ponuky malý trojvalcový turbomotor 0.9 TCe v dvoch výkonových verziách (presná špecifikácia zatiaľ nie je známa). Úlohu vrcholnej motorizácie modelu Duster prevezme úplne nová jednotka 1.3 TCe, ktorú Renault vyvíjal spoločne s automobilkou Mercedes-Benz. Áno, Dacia tak pod kapotu dostane rovnaký motor, aký môžete v súčasnosti nájsť aj v najmenších modeloch prémiovej nemeckej automobilky. Ten bude dostupný v dvoch výkonových verziách, a to s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) alebo 110 kW (150 k).

Dacia Lodgy 1.5 dCi 90 hp 5 místné

Z novej benzínovej jednotky sa však nebude tešiť len Duster. Slabšia verzia nového štvorvalca poputuje aj do Dacie Dokker a Lodgy. Vďaka tomu by mali oba modely zrýchľovať z 0-100 km/h za zhruba 9 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť má atakovať hranicu 190 km/h. Tieto hodnoty by mali byť o niečo lepšie v modeli Duster s výkonnejšie naladenou 110 kW jednotkou. Informácie o tom, či automobilka plánuje meniť ponuku motorov aj pri modeloch Sandero a Logan, momentálne nemáme. S najväčšou pravdepodobnosťou však spomínané modely získajú nové motorizácie až s generačnou obmenou, ktorá by mala prebehnúť v nasledujúcich dvoch rokoch.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?