Citroën C3 sa vracia ku klasickým predným svetlám, ale nie je dôvod na paniku

Dizajn ako spred desiatich rokov nie je náhodný.
Vydané  Text: 

Aktuálne portfólio modelov automobilky Citroën je na vysokej estetickej úrovni. Dizajnérom značky sa podarilo nájsť **recept na pekný vzhľad**, ktorý zákazníci oceňujú a sú práve kvôli nemu ochotní nakupovať v Citroëne. Kľúčovými prvkami súčasného dizajnového jazyka automobilky sú **tenké horizontálne pásy denného svietenia s LED technikou** a kaskádová predná maska, ktorá efektívne kamufluje stretávacie, diaľkové a hmlové svetlá. Tento osvedčený dizajn nachádzame takmer vo všetkých aktuálnych modeloch – od C1 až po C4 SpaceTourer. Dokonca si ho osvojilo aj nové Berlingo, ktoré tak nadobudlo akýsi *SUV charakter*. „Poslednými Mohykánmi“ staršieho dizajnového jazyka sú modely C-Zero, C Elysée, SpaceTourer a Jumper.

TEST Citroën C3 Aircross PureTech 82: Zapôsobil aj so slabším motorom!

Malé SUV musí zaujať všade, kde sa objaví. Dokazuje, že aj za málo peňazí možno kúpiť praktické auto, navyše s krásne tichým a úsporným motorom.

Ako sa ukazuje, nie na všetkých trhoch automobilka sleduje rovnaký úspech tohto dizajnu. Napríklad na východných trhoch predáva model C3-XR, ktorý je obdobou nášho C3 Aircross, avšak s klasickými združenými prednými svetlometmi. Sledovať krivky čínskej cétrojky je ako nahliadať do minulosti. Takýto vzhľad sa nám už nespája s novými Citroënmi, pritom C3-XR prešiel iba teraz faceliftom. C3-XR sa prvýkrát ukázal verejnosti v roku 2014 a odvtedy sa ho vyrobilo a predalo takmer 180-tisíc kusov. Toto číslo dokazuje záujem kupychtivých zákazníkov o segment SUV-B, do ktorého model C3-XR spadá.
Zaujímavosťou je, že sa v Číne predávajú aj modely C4 Aircross a C5 Aircross, trojka teda v portfóliu reprezentuje najmenšie esúvečko. C3-XR má rázvor kolies dlhý 2 650 mm a celkovú dĺžku 4 260 mm, zatiaľ čo európsky C3 Aircross má rázvor 2 600 mm a celkovú dĺžku 4 150 mm. Rozdiely medzi európskou a čínskou verziou C3 sú očividné aj v interiéri. Európska verzia disponuje pomerne dobrým dielenským štandardom a materiálovým vyhotovením, o čom sme sa už niekoľkokrát mali možnosť presvedčiť počas redakčných testov automobilov Citroën. Odkazy na tieto testy nájdete vyššie, jedná sa o modely C3 a C3 Aircross.
Čínska verzia využíva volant s viditeľne zastaralým dizajnom a vzhľad tlačidiel na stredovej konzole prezrádza, že sa optimalizovali výrobné náklady. Nenechádzame tu napríklad chrómové lemovanie otočných voličov, zato vzhľad páky automatickej prevodovky, ručnej brzdy, výduchov klimatizácie či tvary palubnej dosky sú prakticky rovnaké. Mnohých nepochybne poteší, že európska verzia modelov C3 a C3 Aircross ostáva aj naďalej vybavená úzkymi LED pásmi denného svietenia, ktoré sa stali pre automobilku príznačnými. Novinka z Číny nám ale pripomína, že vkus dizajnérov a zákazníkov sa v závislosti od regiónu líši a ten náš vkus nemusí byť nutne najvycibrenejší.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.