Toyota Yaris WRC sa v Turecku púšťa na nepreskúmanú pôdu

Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team bude na tureckej rely 13. až 16. septembra čeliť novým výzvam. Desiate kolo tohtoročného svetového šampionátu rely FIA WRC je túto sezónu novinkou pretekárskeho kalendára. Vozidlá Toyota Yaris WRC a jazdci Jari-Matti Latvala, Ott Tänak a Esapekka Lappi sa na šotolinové cesty vydajú hneď po víťazstvách vo Fínsku a Nemecku.
Vydané  Text: 
### TLAČOVÁ SPRÁVA – Prvé turecké kolo WRC od roku 2010 bude štartovať z letoviska Marmaris na pobreží Stredozemného mora. Možno očakávať zmes hladkých ciest okolo Marmarisu a kamenistejších horských úsekov severnejšie pri meste Mugla. Všetky rýchlostné skúšky budú pre posádky úplne nové, a tak si budú musieť pripraviť čerstvé rozpisy počas skúmania trate pred samotnými pretekmi. Keďže jazdné skúšky v Turecku pred súťažou neboli povolené, jazdci testovali Yaris WRC minulý týždeň na šotolinových cestách v Portugalsku. Samotná rely začne vo štvrtok večer rýchlostnou skúškou v uliciach Marmarisu a potom budú v piatok nasledovať dva prejazdy troch rýchlostných skúšok v blízkosti Mugly. V sobotu rely zamieri západným smerom na tri rýchlostné skúšky (všetky s dvoma prejazdmi) a v nedeľu potom podnik zakončia štyri rýchlostné skúšky, vrátane Power Stage s cieľom priamo pri servisnom parku. ### Tommi Mäkinen, šéf tímu „Posledné dve rely sa nám skvele vydarili a naším cieľom je naďalej takto aj pokračovať, ale Turecko je pre všetky tímy veľkou neznámou, pretože táto rely je nová. V Turecku som však už pretekal, keď tam WRC prvýkrát zamierila v roku 2003: pamätám sa, že podmienky boli naozaj tvrdé a cesty dosť drsné, ale tentoraz ideme do iného regiónu a nevieme presne, aký budú mať rýchlostné skúšky charakter. Pripravovali sme sa, ako najlepšie to bolo možné, a minulý týždeň sme absolvovali užitočné skúšky na juhu Portugalska, kde sa nám, dúfajme, podarilo správne nasimulovať podmienky, ktorým v Turecku budeme čeliť, najmä vysoké teploty.“
Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila (Toyota, vozidlo č. 7)
### Jari-Matti Latvala, jazdec, vozidlo č. 7 „Toto je prvýkrát po mnohých rokoch, čo sa pripravujem na úplne nové podujatie WRC. Je tu veľa neznámych: musíte si pripraviť nové poznámky v rozpise, nepoznáte charakteristiku ciest a tiež neviete, ako sa zmení pri druhom prejazde. Z predchádzajúceho pretekania v Turecku v roku 2008 pri meste Antalya si pamätám, že bolo veľmi horúco. Dlhé rýchlostné skúšky boli veľmi náročné a zároveň drsné z pohľadu obutia. Z toho, čo som mal možnosť zatiaľ vidieť, to bude podobné vtedajším podmienkam a tiež podmienkam na rely Akropolis. Predštartové skúšky z môjho pohľadu prebiehali veľmi dobre. S vozidlom som bol veľmi spokojný a podarilo sa nám správne naladiť zavesenie.“
Ott Tanak a Martin Jarveoja (Toyota, vozidlo č. 8)
### Ott Tänak, jazdec, vozidlo č. 8 „V poslednom čase sme dosiahli veľmi dobré výsledky, ale stále to beriem preteky od pretekov. Je ťažké pred Tureckom čokoľvek konkrétneho predpokladať, pretože s týmto podnikom nemáme veľa skúseností. Každý hovorí, že to budú drsné preteky: musíme teda počkať a uvidíme, ako to pôjde pri skúmaní trati. S istotou vieme, že bude horúco. Myslím, že naše predštartové skúšky na juhu Portugalska boli v tomto smere dobrou prípravou a robíme všetko pre to, aby sme boli pripravení a konkurencieschopní. Teraz už toho zmeniť veľa nemôžeme, kým sa nedostaneme na miesto a neuvidíme trať na vlastné oči.“
Esapekka Lappi a Janne Ferm (Toyota, vozidlo č. 9)
### Esapekka Lappi (jazdec, vozidlo č. 9) „V Turecku musíme očakávať neočakávané. Máme informácie, že to tam bude drsné s množstvom sypkého štrku, a tak bude zásadné zvoliť správne obutie. Z tohto dôvodu budú myslím kľúčové dlhé popoludňajšie prejazdy. Pri skúškach sme videli, že na drsných cestách za teplôt okolo 35 °C sa obutie opotrebuje dosť rýchlo. Skúšky všeobecne prebiehali veľmi dobre a myslím, že sa nám podarilo vozidlo správne naladiť. Na túto výzvu sa už teším: je to príležitosť naučiť sa niečo nové. Zatiaľ sa mi veľmi nedarili jazdy na sypkom štrku s nízkym štartovým číslom, takže sa to budem snažiť zlepšiť.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.