Lexus CT 200h – najšetrnejší vo svojej triede

Minulý rok vizuálne a obsahom omladený model jedného z najpredávanejších hybridov značky Lexus možno bezpochyby zaradiť medzi najekologickejšie a najekonomickejšie luxusné vozidlá. Lexus CT 200h dokáže vďaka hybridnému pohonu stiahnuť priemernú kombinovanú spotrebu paliva len na 3,6 l na 100 km pri emisiách CO2 iba 82 g/km. To je najmenej vo svojej triede.
Vydané  Text: 

Zvonku aj znútra viditeľne „vytúnovaný“ model Lexus CT 200h prináša do segmentu prémiových kompaktov druhú generáciu benzínovo-elektrickej hybridnej sústavy s interným dobíjaním Lexus Hybrid Drive. Jej „mozgom“ je systém energetického manažmentu, ktorý sa stará o úspornú jazdu výrazne nižšou spotrebou paliva a produkciou emisií CO2. Lexus Hybrid Drive „drží na uzde“ aj emisie NOx a pevných častíc, čo je vidno pri porovnaní s vozidlami na klasický pohon. Deje sa tak vďaka zážihovému motoru s tzv. Atkinsonovým cyklom, ktorý pracuje v tomto modeli spoločne s výkonným 60-kW elektromotorom.
### Hybrid ako pridaná hodnota pre komfort Hybridný pohon v oživenom modeli CT 200h pritom nijako neuberá z komfortu počas jazdy, aký zákazníci od luxusného hatchbacku očakávajú. Práve naopak. Okrem toho, že umožňuje ľahko prechádzať z jazdy na elektrinu napr. v dopravnej špičke na spotrebu paliva pri ceste po diaľnici, zaručuje po celú dobu pre Lexus „značkový“ tichý chod a tiež mimoriadne ľahkú akceleráciu z nuly na 100 km/h behom 10,3 sekundy. Prekvapuje aj maximálna rýchlosť jazdy, ktorá sa pri týchto parametroch vie vyšplhať až na 180 km/h.
### Prispôsobí sa nálade a situácii v meste Okrem základného jazdného režimu umožňuje hybridná sústava vybrať si aj z troch ďalších: EV (čisto elektrický), ECO a SPORT. Vodič si tak môže zvoliť jazdné vlastnosti, aké práve vyhovujú jeho nálade alebo situácii v meste. Podľa nastaveného režimu bude systém klásť dôraz buď na hospodárnosť jazdy, nízke emisie a minimálnu hlučnosť alebo na maximálny výkon a dynamický, športový štýl jazdy.
### Biomateriály namiesto plastov Kredit nadštandardne hospodárneho auta modelu dodávajú aj ďalšie ekologické opatrenia. Vývojári pamätali na energeticky úsporný klimatizačný systém, dôsledné využívanie LED svetiel a taktiež ľahký audiosystém s nízkou spotrebou energie. Navyše sú v rôznych častiach vozidla použité namiesto klasických plastov z ropy moderné biomateriály.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.