Hyundai ukázal vlastnú autonómnu jazdu 3. úrovne

Veľký úspech pre automobilku Hyundai.
Vydané  Text: 

### Automobilka Hyundai dokázala, že jej plány súvisiace s autonómnou jazdou sú reálne. Informovala o tom, že sa jej podarilo uskutočniť celkom autonómu jazdu jedného svojho kamióna v bežnej premávke na trase dlhej 40 kilometrov. Ďalšie plány kórejskej značky sú veľmi smelé, chce z kamiónov spraviť cestné vlaky. „Hyundai Xcient prešiel približne 40 km na diaľnici medzi mestami Uiwang a Incheon, ťahajúc veľký nákladný náves,“ oznámila automobilka vo svojej správe k úspechu. Vývoj softvérových a hardvérových riešení pre automatizovanie dopravy veľkých kamiónov a nákladiakov spoločnosť považuje za kľúčové, ak nám ide o znižovanie počtu ťažkých dopravných nehôd a transformáciu celého priemyslu s dopravou a logistikou.
Riešenie od Hyundaiu dokázalo veľký 40-tonový kamión s nákladom nielen udržiavať v jazdnom pruhu, ale aj reagovať na všetky okolité podmienky a dokonca sa preraďovať medzi pruhmi. Dokázal pracovať aj v tuneli a automaticky prispôsobovať rýchlosť až po zastavenie a opätovný rozjazd podľa aktuálnej premávky. Automobilka tvrdí, že riadiť nákladný ťahač s návesom je ťažšie ako riadiť konvenčné auto do 3,5 tony. Kamión bez nákladu je 3,5-krát dlhší, 1,4-krát širší a 9,2-krát ťažší ako priemerný kompaktný osobný automobil. Hardvér obsiahol sústavu 10 rozličných senzorov, vrátane 3 predných a zado-bočných kamier, 2 predných a zadných radarový senzorov a 3 lidarov vpredu. Na bokoch bol aj senzor uhla natočenia návesu voči ťahaču, ktorý umožňuje stabilizovať náves v ostrých zákrutách.
„(Ďalej bolo) vozidlo vybavené novým systémom ovládania riadenia (MAHS: Motor Assist Hydraulic Steering) vyvinutým spoločnosťou Hyundai Mobis, ktorý umožňuje presne elektrohydraulicky ovládať riadenie podľa povelov riadiacej jednotky. Spoločnosť Hyundai Motor v minulom roku už úspešne absolvovala autonómnu jazdu úrovne 4 s prototypmi Ioniq v centrálnej zóne Las Vegas a autonómnu jazdu úrovne 4 dlhú 190 km zo Soulu do Pyongchangu s prototypmi Hyundai NEXO poháňanými palivovým článkom na vodík a limuzínou Genesis G80 počas zimných olympijských hier 2018,“ uvádza Hyundai vo svojej správe. Nasledujúce plány automobilky sú vskutku pôsobivé. V nasledujúcom desaťročí chce vytvoriť kompletné produktové portfólio riešení pre samojazdiace kamióny s návesmi, ktoré by sa po diaľniciach pohybovali vo forme konvojov. Avizovaný úspech na 40-kilometrovej trase je jedným z prvých krokov k dosiahnutiu tohto cieľa.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.